امام جمعه قزوین:

شورای اندیشه ورز برای تبیین فرهنگ زکات در قزوین تشکیل شود

۱۴۰۰/۰۲/۰۵ - ۱۲:۵۷:۵۶
کد خبر: ۱۱۷۰۱۸۶
شورای اندیشه ورز برای تبیین فرهنگ زکات در قزوین تشکیل شود
نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: با تشکیل شورای اندیشه ورز برای تبیین و ترویج فرهنگ زکات و جلب مشارکت بیشتر مردم اقدام شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ جلسه شورای زکات استان قزوین روز یکشنبه با حضور آیت الله عابدینی امام جمعه و هدایت الله جمالی پور استاندار، حق گویان مدیرکل کمیته امداد استان، فاطمه خمسه ریس سازمان جهاد کشاورزی، بهنامی فر مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان  در حایط مدرسه علمیه شیخ الاسلام قزوین برگزار شد.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در این جلسه اظهارداشت: در اسلام به موضوع مبارزه با فقر و حمایت از محرومان، مستضعفان و فقرا بسیار اهمیت داده شده و برای این امر، به کار و تلاش و مشارکت عمومی در رفع فقر توصیه شده است.

امام جمعه قزوین گفت: ماه مبارک رمضان ماه معنویت، سحرخیزی، عبادت، روزه داری و دعا و نیایش است و از خداوند مسئلت می کنیم در این ماه شامل غفران الهی شویم و برکات بی بدیل شب قدر را درک کنیم.

زکات 6 - Copy

وی بیان کرد: ملتمسانه رفع بلیات، اختلافات و گناهان را درخواست می کنیم و بسیار امیدواریم با لطف الهی در ماه مغفرت و آمرزش توفیق عبادت و بندگی را پیدا کنیم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین تصریح کرد:اگر مردم درمسیر تقوی و ایمان حرکت کنند درهای رحمت به سویشان باز می شود.

مبارزه با فقر از تاکیدات اسلامی است

آیت الله عابدینی یادآورشد: در اسلام به مبارزه با فقر اهمیت زیادی داده شده و به انحای مختلف مورد توجه قرار گرفته و جامعه هم باید برای رفع محرومیت بسیج شود و با صدقات و مبرات در این مسیر گام بردارد.

وی اضافه کرد: حواسمان باشد تا در زندگی خمس و زکات و صدقه را فراموش نکنیم زیرا امروز فقرای ما سفره هایشان خالی است و نباید آنها را فراموش کنیم.

امام جمعه قزوین اظهارداشت: دعاهای ماه رمضان اگر خالصانه باشد به ما انگیزه می دهد تا برای مبارزه با گرسنگی بسیج شویم و در این روزها افطار دادن اهمیت زیادی دارد حتی به میزان کم و همه می توانیم در این کار ارزشمند سهیم شویم.

عابدینی تصریح کرد: رفع گرسنگی، گرفتاری مردم، رفع تشنگی، فقر و نیازمندی از کارهای خوبی است که توشه آخرت خواهد بود و اهمیت مبارزه با فقر در ماه رمضان دو چندان است.

زکات 2 - Copy

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: مردم ما متدین هستند و اگر نیازها گفته شود حتما بیشتر کمک خواهند کرد و آگاهی مردم از مبانی دینی، مشارکت در فریضه زکات را افزایش می‌دهد.

وی تصریح کرد: خداوند فرموده در اموال شما برای سائل و محروم حقی قرار داده شده و لازم است تلاش کنیم تا حق سائل و محروم را از اموالمان بپردازیم تا شاهد ریشه کن شدن فقر در جامعه باشیم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: در دعاهای بعد از نماز در ماه مبارک رمضان نیز دعا برای رفع فقر توصیه شده که نشان می دهد ‌باید مسئولان و مردم برای رفع نیازهای مادی مؤمنان تلاش کنند.

وی عنوان کرد: اهمیت دادن به مبارزه با فقر، ترویج امر زکات و فریضه وجوهات شرعی با تبیین آیات، احادیث و روایات مربوط به این حوزه امکان‌پذیر خواهد بود چرا که هر جا آگاهی مردم نسبت به مبانی دینی افزای شیافته مشارکت هم جدی تر شده است.

زکات 5 - Copy

تشکل شورای اندیشه ورز در خصوص زکات

آیت‌الله عابدینی بر ضرورت تشکیل شورای اندیشه ‌ورز در تبیین و ترویج هر چه بیشتر امر زکات تأکید کرد و افزود: با تشکیل شورای اندیشه‌ورز می‌توانیم مطالعات دقیق‌تری در ترویج و ترغیب مردم برای مشارکت در امر زکات انجام دهیم و به نتایج بهتری برسیم.

رئیس شورای زکات استان قزوین استفاده از پیشکسوتان در امر زکات را راهگشا دانست و گفت: استفاده از پیشکسوتان در عرصه زکات برای معرفی تجربه‌های موفق توصیه می شود و در این میان می توان کسانی را که نتیجه عملی کار خود را در پرداخت زکات در زندگی دیده‌اند به جامعه معرفی کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز