رئیس ستاد انتخابات استان قزوین:

تایید صلاحیت ۸۷ درصد داوطلبان شورا‌های شهر استان قزوین/ ۳۰ هزار نفر دست اندرکار انتخابات

۱۴۰۰/۰۲/۱۵ - ۰۷:۰۰:۰۲
کد خبر: ۱۱۷۴۵۳۴
تایید صلاحیت ۸۷ درصد داوطلبان شورا‌های شهر استان قزوین/  ۳۰ هزار نفر دست  اندرکار انتخابات
رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: 87 درصد داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهری توسط هیئت‌های اجرایی انتخابات در فرمانداری‌ها تایید شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ منوچهر حبیبی در این باره اظهارداشت: بررسی صلاحیت داوطلبان شورای اسلامی شهر‌ها و روستاهای استان در هیئت اجرایی امروز به پایان خواهد رسید.

وی افزود:  ۹۶۴ داوطلب برای حضور در انتخابات شوراهای اسلامی شهرها در استان ثبت نام کردند که صلاحیت ۸۷ درصد آنها در هیئت های اجرایی تایید شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین تصریح کرد: از میان داوطلبان قطعی شوراهای اسلامی شهرها در استان، صلاحیت ۱۳۱ نفر در هیئت های اجرایی استان و ۷۵ نفر در هیئت نظارت شهرستان ها رد شده است.

حبیبی گفت: هیئت نظارت استان می تواند بررسی لازم را در این زمینه انجام داده و نتیجه نهایی تایید صلاحیت ها را ۲۱ اردیبهشت ماه به دفتر امور سیاسی استانداری اعلام کند تا از سوی این دفتر، نتایج در ۲۲ اردیبهشت ماه به فرمانداری ها اعلام شود.

وی یادآورشد: ۱۳ درصد داوطلبان در هیئت های اجرایی و ۹ درصد در هیئت های نظارت رد صلاحیت شده اند و می توان اذعان کرد صلاحیت ۸۷ درصد داوطلبان در هیئت های اجرایی و ۹۱ درصد در هیئت های نظارت استان تایید شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان اظهارداشت: 57 درصد از داوطلبان شورای شهر در رده سنی 36 تا 45 سال و 17 درصد از داوطلبان شوراهای روستایی در رده سنی 46 تا 50 سال هستند.

حبیبی گفت: در برگزاری ششمین دوره انتخابات شوراها و سیزدهمین دوره ریاست جمهوری بیش از 30 هزار نیروی اجرایی، انتظامی و امنیتی فعالیت می‌کنند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین اضافه کرد: یک هزار و 277 شعبه اخذ رای در استان قزوین برای انتخابات ریاست جمهوری و یک هزار و 566 شعبه برای انتخابات شوراهای شهری و روستایی استان تدارک دیده شده و به دلیل شرایط ناشی از کرونا در این دوره تعداد صندوق ها 15 درصد بیشتر شده است.

 وی افزود: در شرایط کرونا اگر شرایط آب و هوایی مناسب باشد آمادگی داریم شعب اخذ رای را در برخی از مناطق در فضای باز برپا کنیم ودر کنار آن شعب سیار هم در بیمارستان ها، مراکز اورژانس و نظامی، زندانها و سایر مراکزحضور خواهد یافت.

انتخابات شورای شهرقزوین تمام الکترونیک است

رئیس ستاد انتخابات استان گفت: انتخابات شوراهای شهر در مرکز استان به صورت تمام الکترونیک و انتخابات ریاست جمهوری و شورای روستا مانند گذشته به صورت سنتی برگزار خواهد شد.

حبیبی همچنین از رسانه ها خواست برای برگزاری انتخابات سالم مشارکت فعال داشته باشند و در آگاتهی بخشی و انتخاب اصلح فرهنگ سازی کنند.

وی گفت: متاسفانه در فضای مجازی شاهد تبلیغات زودهنگام از سوی برخی داوطلبان هستیم که با هماهنگی دستگاه قضا برای برخورد با متخلفان اقدام خواهد شد.

نظر شما