مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین:

جایزه دکتر اشراقی به برگزیدگان کتاب سال قزوین اعطا می شود

۱۴۰۰/۰۴/۰۲ - ۱۹:۱۱:۳۲
کد خبر: ۱۱۹۷۴۷۵
جایزه دکتر اشراقی به برگزیدگان کتاب سال قزوین اعطا می شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: برای نخستین بار به برگزیدگان کتاب سال قزوین جایزه ای تحت عنوان «جایزه دکتر اشراقی» اعطا می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، محمدحسین اسماعیلی با اعلام این خبر گفت: سومین دوره انتخاب کتاب سال استان قزوین در سالجاری به نام جایزه دکتر احسان اشراقی نامگذاری شده و علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع از فراخوان، نحوه ثبت ‌نام و شرکت در این دوره به سایت اطلاع‌ رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین به آدرس ghazvin.farhang.gov.ir بخش رویداد‌های فرهنگی و هنری (فراخوان و ثبت ‌نام) مراجعه کنند.

وی در خصوص علت نامگذاری این رویداد به نام دکتر اشراقی تصریح کرد: زنده یاد دکتر سید احسان اشراقی از مفاخر قزوین و از چهره های ماندگار تاریخ ایران است که خدمات شایانی را در زمینه تاریخ ایران ارائه کرده است.

اسماعیلی بیان کرد: شیخ‌المورخین، حافظ فرهنگ ایران، ستاره درخشان مطالعات ایران و مدافع حریم تاریخ نگاری ایران القابی است که در وصف هشت دهه تلاش‌ زنده یاد دکتر احسان اشراقی، تاریخ نگار این سرزمین شنیده می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین افزود: شیخ المورخین قزوینی در حضور بزرگان زیادی همچون مرحوم اقبال، درس آموخته و یک قزوین شناس برجسته در ایران و در عرصه بین المللی مرجع و ستاره درخشان مطالعات ایران شناسی در سطح جهان بود.

دبیر جایزه کتاب سال قزوین خاطرنشان کرد: دکتر احسان اشراقی، عضو پیوسته فرهنگستان علوم، مدت ۲۰ سال مدیریت گروه آموزش تاریخ دانشگاه تهران را برعهده داشت و دو سال نیز معاون آموزشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشگاه بود و به مدت ۵۰ سال در مراکز دانشگاهی و موسسات آموزش عالی تدریس داشت.

وی بیان کرد: ارائه بیش از ۵۰ مقاله در زمینه تاریخی، تالیف شش کتاب تاریخی و سه ترجمه از جمله آثار این استاد برجسته قزوینی است.

اسماعیلی یادآورشد: ناشران، پدیدآورندگان، مترجمان و مصححان می توانند دو نسخه از آثار خود را که برای اولین بار در سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۳۹۹ منتشر شده‌اند به همراه کاربرگ مربوطه به دبیرخانه این رویداد ارسال کنند. 

وی اظهارداشت: کتاب‌هایی که درباره استان قزوین منتشر شده باشند مبنا از ابتدای سال ۱۳۹۵ تا پایان ۱۳۹۹ خواهد بود و آثاری که در دوره قبلی این جایزه داوری و ارزیابی یا برنده شده باشند از دایره داوری خارج خواهند شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز