بازدید از طرح های عمرانی:

استاندار قزوین از عملیات انتقال آب سد طالقان به آبیک بازدید کرد

۱۴۰۰/۰۴/۰۴ - ۱۳:۴۵:۰۸
کد خبر: ۱۱۹۷۹۷۴
استاندار قزوین از عملیات انتقال آب سد طالقان به آبیک بازدید کرد
هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین ضمن بازدید از روند اجرای طرح انتقال آب سد طالقان به شهرستان آبیک در جریان پیشرفت فیزیکی این پروژه قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین روز جمعه به همراه علی فرخزاد معاون عمرانی، لطف الله سیاهکلی و فاطمه محمد بیگی نمایندگان قزوین در مجلس شورای اسلامی ، یدالله ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان، فرماندار و امام جمعه آبیک از نحوه اجرای طرح انتقال آب سد طالقان به شهرستان آبیک بازدید کرد.

استاندار قزوین در این بازدید ضمن تقدیر از پیگیری و تلاش خوب مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان و تسریع در کار اظهار داشت: خوشحالیم که این طرح مهم ملی در حال تکمیل شدن است و ما به تعهدات خود عمل خواهیم کرد تا رضایت مردم جلب شود.

جمالی پور تصریح کرد: اجرای طرح انتقال آب سد طالقان به استان برای ما اهمیت زیادی دارد و حجم کار هم بسیار سنگین بود که اگر تعامل و همکاری استانی نبود شاید نمی توانستیم شاهد پیشرفت فیزیکی مطلوب آن باشیم.

استاندار قزوین اظهارامیدواری کرد با ورود بخش خصوصی برای اجرای فاز بعدی پروژه از آبیک به قزوین یکی از مطالبات مردم استان در حوزه منابع آبی برآورده شود.

  در ادامه یدالله ملکی مدیرعامنل شرکت آب منطقه ای استان قزوین اظهار داشت: دو پروژه مهم در قسمت شمال استان برای تامین آب شرب ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستا در سال ٩۶  کلید خورده که برآورد احداث خط اصلی در ابتدا حدود ۶۰۰ میلیارد تومان بود.

ملکی بیان کرد: با طولانی شدن طرح بدلیل تامین نشدن اعتبارات لازم و افزایش هزینه ها در حال حاضر تکمیل این طرح بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم دارد که از منابع دولتی قادر به تامین آن نیستیم و باید بخش خصوصی را وارد کار کنیم.

4555

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین یادآور شد: کیفیت آب شرب مردم شهرستان آبیک در سالهای گذشته مطلوب نبوده و یکی از مطالبات دیرین مردم تامین آب گوارا و استاندارد است که اجرای این طرح این خواسته را تامین می کند.

وی گفت: پروژه خط انتقال آب از سد طالقان به شهرستان آبیک به طول  ۱۷.۵ کیلومتر در حال حاضر ۶٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون بیش از ۲۰۰  میلیارد تومان برای اجرای آن هزینه شده و در صورت تامین اعتبارات لازم، آبرسانی به آبیک در تابستان افتتاح می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین اظهارداشت: ادامه این پروژه از سد طالقان به استان قزوین به طول ۳۰۰ کیلومتر با ۲ هزار میلیارد تومان در مرحله انتخاب گروه سرمایه گذاری است و تاکنون چند متقاضی آمادگی خود را اعلام کرده اند که در حال بررسی آنها و تعیین مجری طرح هستیم.

وی تصریح کرد: طرح مهم انتقال آب شرب از سد طالقان به استان برای تامین آب شرب گوارای ای ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستا از سال ۹۶ آغاز شده و با اعتباری بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد تومان پس از انتخاب سرمایه گذار در سه سال آینده تکمیل خواهد شد.

ملکی گفت: با تکمیل طرح انتقال آب سد طالقان به استان قزوین  کمبود آب شرب گوارا و استاندارد بیش از ۸۰ درصد جمعیت استان تا ۲۵ سال آینده تامین خواهد شد.

 

نظر شما
پرونده ویژه