امام جمعه قزوین:

آموزه‌های دینی سرشار از نسخه‌های تربیتی برای جوانان است

۱۴۰۰/۰۴/۲۳ - ۱۶:۴۶:۴۷
کد خبر: ۱۲۰۶۹۷۲
آموزه‌های دینی سرشار از نسخه‌های تربیتی برای جوانان است
نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: با وجود آموزه‌های دینی سرشار از نسخه‌های تربیتی برای جوانان، پذیرش نسخه‌های غربی در تربیت نسل جوان، خود تحقیری است.

به پگزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ آیت ‌الله عبدالکریم عابدینی روز چهارشنبه در دیدار با محمد گلفشان رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به اینکه در نگاه دینی بین جوان و جوانمرد تفاوت‌های بسیاری وجود دارد اظهارداشت: جوانی دورانی است که همه انسان‌ها به خاطر گذران عمر به آن می‌رسند اما جوانمردی شاخصه‌هایی دارد که رسیدن به آن نیازمند تلاش و رعایت برخی اصول است.

 وی افزود: جوانی به تنهایی برای انسان ارزش محسوب نمی‌شود زیرا انسان چه بخواهد و چه نخواهد روزی به دوران جوانی و روزی دیگر به دوران پیری می‌رسد اما رسیدن به جایگاه جوانمردی ارزش بسیار زیادی محسوب می‌شود وفراتر از محدودیت‌های سنی و جنسی است.

 امام جمعه قزوین تصریح کرد: حضرت ابراهیم(ع) که حامی حریت و آزادگی و دلسوزی برای مردم بود، از جوانمردان محسوب می‌شود زیرا حریت و آزادگی و حمایت از مردم از شاخصه‌های جوانمردی است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآورشد: در بین بانوان آسیه و حضرت زینب(س) از جوانمردان بودند و حبیب بن مظاهر که در سن پیری از یاران امام حسین(ع) بود نیز از جوانمردان روزگار محسوب می شود و این نمونه ‌ها نشان می‌دهد جوانمردی به جنسیت و سن و سال مرتبط نیست.

وی با بیان اینکه در جوانمردی ایمان، حریت و استقلال مطرح است، گفت: گاهی نگاه به جوانان ابزاری می‌شود در حالی که قرآن برای جوان ارزش بسیار زیادی قائل شده و نگاه‌ ابزاری به این قشر تاثیرگذار را قابل پذیرش نمی داند.

image_2021_7_14-16_40_0_232_M4f

 آیت ‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: قرآن برای زن و جوان اصالت ویژه‌ای قائل شده و برای مادر جایگاهی را تعریف و ترسیم کرده که بوسیدن پای مادر برای فرزندان امتیاز محسوب می‌شود.

امام جمعه قزوین یادآورشد: در دوران صدر اسلام زمانی که مردان دختران خود را زنده به گور می‌کردند و ارزش و اصالتی برای دختر قائل نبودند، پیامبر اسلام(ص) دست دختر خود را بوسید و این فرهنگ کم کم کنار گذاشته شد اما امروز با این غنای دینی و فرهنگی برخی تلاش می‌کنند که الگوهای غربی را در حوزه بانوان به کار بگیرند که خود تحقیری بزرگی است.

وی با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) گفت: حضرت می‌فرمایند اگر کسی کرامتش حفظ شود، اصالتش حفظ خواهد شد چرا که زیرساخت‌های اخلاقی او تقویت شده و تحت تاثیر آموزه‌های نامناسب قرار نمی‌گیرد.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: باید ببینیم امروز در زمین چه کسی بازی می‌کنیم، آیا آموزه‌های دینی و الهی را که ریشه در فطرت انسان دارد محور تربیت و آموزش جوانان قرار می‌دهیم و یا سراغ الگوهای غربی می‌رویم؟.

عابدینی اضافه کرد: چشم دوختن به نسخه‌های غربی رویکردی خود تحقیری است و نباید در تربیت جوانان به آنها روی بیاوریم چرا که اسلام سرشار از آموزه‌های تربیتی برای جوانان است.

نظر شما