امام جمعه قزوین:

عید قربان، روز امتحان سخت الهی و حج همایش بزرگ اقتدار اسلامی است

۱۴۰۰/۰۴/۳۰ - ۰۹:۴۸:۲۹
کد خبر: ۱۲۰۹۷۵۹
عید قربان، روز امتحان سخت الهی و حج همایش بزرگ اقتدار اسلامی است
نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: عید قربان، روز امتحان سخت ابراهیمی و حج همایش بزرگ اقتدار اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های عید قربان که در فضای باز مسجدالنبی (ص) برگزار شد، با تبریک عید قربان اظهار کرد: به گفته پیامبراکرم (ص) عید قربان از روزهایی است که احترام و اهمیت و برکات زیادی دارد و مومنان باید امیدوار باشند از سوی خدا مورد لطف و بخشش قرار گیرند و همه ما به این بخشش امیدواریم و در قنوت نماز مسئلت می کنیم.

وی تصریح کرد: رسول خدا (ص) فرموده در روز عید قربان زیاد به فکر خدا باشیم، استغفار و توبه کنیم زیرا خداوند توبه پذیر است و همیشه باید حالت توبه و بازگشت به خدا داشته باشیم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: در حدیث امام جواد (ع) چند فعالیت در روز عید قربان سفارش شده که قربانی دادن، دیدار پدر و مادر، صله رحم با خویشاوندانی که ارتباطشان با ما قطع شده، پیشگامی در سلام و اطعام و توزیع نذورات میان نیازمندان از آن جمله است.

وی افزود: دهه امامت و ولایت فرصت خوبی برای تبیین معارف ائمه اطهار(ع) و اولیاء الهی است و از ابتکار رهبری در تعیین دهه کرامت قدردانی کرده و امیدواریم برای بیان معارف امامت، ولایت، ولایت امیرالمؤمنین(ع) و ولایت اولیاء الهی در این فرصت بیشتر استفاده شود.

IMG_9080

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه عید قربان روز امتحان مهم حضرت ابراهیم خلیل(ع) محسوب می شود، افزود: این دهه منصوب به حضرت ابراهیم(ع) و روز عید قربان روز امتحان سخت ابراهیمی است و این ولایت با امامت، پیوند ناگسستنی دارد.

خطیب نماز عید قربان با اشاره به اهمیت مناسک حج، خاطرنشان کرد: مراسم بزرگ و با عظمت حج باعث می شود اقتدار مسلمانان در جهان بیشتر شده و برادری ها تقویت شود.

آیت الله عابدینی بیان کرد: حج نمایش همایش بزرگ و بین المللی اقتدار اسلامی به جهانیان است، در حج مسلمانان به حمایت از یکدیگر بر می خیزند، مسلمانان جهان یکدیگر را می بیننند، از درد یکدیگر آگاه می شوند و برای رفع مشکلات یکدیگر قیام می کنند، مناسک حج اردوی تربیتی دینی است و مسلمانان توحید در عرصه عمل، رافت و اخوت اسلامی، عبادت، ذکر و اخلاص و بسیاری از مسائل معنوی را تمرین می کنند.

وی افزود: حج ، تقویت روح معنوی است و باعث می شود جهان و اسلام در معنویت گامی به جلو بردارند و معنویت در جامعه مسلمانان تقویت شود.

IMG_8968

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در خصوص وقایع افغانستان اظهارداشت: از اقشار مختلف فرهیخته و مبارز افغانستان انتظار داریم، اخراج آمریکایی ها، انگلیسی ها و جریان شوم استکبار جهانی را جشن بگیرند و مراقب باشند با اختلاف و جنگ افروزی این جشن به کام مسلمانان و مقاومت اسلامی تلخ نشود. 

 مسئولان به داد مردم عطش‌زده خوزستان برسند

وی در خصوص مشکلات خوزستان هم گفت: مردم خوزستان زحمات بسیاری برای انقلاب اسلامی کشیدند و از مسئولان انتظار داریم بسرعت به مردم این استان که مشکلات زیادی دارند کمک کنند تا دشمنان از گرفتاری های مردم سوء استفاده نکنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز