استاندار قزوین:

مدیران با مثبت اندیشی باید بدنبال راهکار حل مشکلات و رفع موانع تولید باشند

۱۴۰۰/۰۵/۰۳ - ۱۳:۲۹:۵۳
کد خبر: ۱۲۱۱۳۰۸
مدیران با مثبت اندیشی باید بدنبال راهکار حل مشکلات و رفع موانع تولید باشند
استاندار قزوین گفت: مدیران استان باید با نگاه مثبت اندیشی بدنبال گره گشایی از مشکلات و رفع موانع تولید باشند تا اشتغال و اقتصاد استان رونق بگیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع که روز یکشنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: از نگاه ما در شرایط اقتصادی کنونی مدیر خوب کسی است که بتواند برای حل مشکلات تولید راهکاری ارائه کند تا چرخ تولید به گردش درآید و دولت به حق خود برسد و هم منافع بانک و دستگاه حفظ شود.

وی افزود: امروز وقتی کارخانه های بزرگی مانند برلیان را که تعطیل شده می بینیم غصه می خوریم که چرا این واحد که می توانست به اشتغال و اقتصاد استان کمک کند دارد خاک می خورد و در این زمینه کارخانه های برند و شاخصی داریم که وضعیت خوبی ندارند و تاسف بار است.

استاندار قزوین تصریح کرد: وقتی کارخانه ای تعطیل شود همه متضرر می شوند و نه تنها مالیات و بیمه به حقوق دولتی خود نمی رسند بلکه با بیکاری جمع زیادی از کارگران دچار آسیب های اجتماعی شده و بدهی ها بیشتر شده و واحدها ورشکسته می شوند لذا همه تلاش ما باید جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی باشد.

تسهیل 3

جمالی پور یادآورشد: از مدیران دستگاههای اجرایی بویژه مالیات و بیمه و صمت انتظار داریم مانند گذشته همراهی کنند و مثبت اندیش باشند و دنبال راهکار حل مشکلات و گره گشایی بروند تا سرمایه گذار و تولید کننده دچار آسیب بیشتر نشود.

وی بیان کرد: مدیر اجرایی نباید به کارها قفل زده و آن را در پیچ و خم اداری طولانی کند و همه ما وظیفه داریم در شرایطی که تولید کننده با فشار مضاعفی به اشتغال و اقتصاد کشور کمک کرده ما هم حامی خوبی برای آنها باشیم.

استاندار قزوین پس از شنیدن مشکلات هلدینگ تولی پرس و داروگر گفت: این شرکت یک برند بزرگ در ایران بوده و جای تعجب دارد امروز به دلیل بدهی مالیاتی و بیمه ای باید حسابهایش بسته شده و نتواند مواد اولیه وارد کند و این ایراد از سیستم متمرکز کشور است که صدای تولیدکننده را در می آورد.

جمالی پور اظهارداشت: یک شرکت هلدینگ با 500 نیروی شاغل با این که مدت هاست نمی تواند مواد اولیه تامین کند اما یک روز معوقه حقوق ندارد و توانسته با بسته شدن حساب بانکی همچنان سرپا باشد و تعطیل نشده جای تقدیر دارد و ما وظیفه داریم مشکلاتش را بسرعت حل کنیم.

وی افزود: متاسفانه سقف اختیارات رسیدگی به امور مالیاتی شرکتها در استان بسیار محدود است و ما گاهی نمی توانیم گره گشای واحدهای بزرگ باشیم و انتظار داریم با تفویض اختیاربیشتر به استانداران، این نقیصه برطرف شود تا ما بسرعت گره گشای مشکلات اینگونه واحدها باشیم.

تسهیل 7

جمالی پور با تاکید بر حل مشکلات کارخانه تولی پرس دستور داد یک کمیته ویژه بسرعت میزان اصل مالیات این شرکت را بررسی و تعیین تکلیف کند تا برای جرائم مالیاتی آن تصمیم گیری شود. 

استاندار قزوین از مدیران کل مالیات و بیمه تامین اجتماعی خواست بسرعت و در روزهای آینده مشکلات این شرکت را حل و فصل کنند و برای پیگیری موضوع از تهران هم قول مساعد داد.

نظر شما