شهردار شریفیه:

شهر شریفیه صاحب سالن ورزش های باستانی می شود

۱۴۰۰/۰۵/۱۳ - ۱۸:۳۴:۰۱
کد خبر: ۱۲۱۵۹۴۰
شهر شریفیه صاحب سالن ورزش های باستانی می شود
شهردار شریفیه گفت: ۱۵ میلیارد ریال برای احداث سالن ورزش های باستانی در شهر شریفیه اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سیدتقی فلاح امینی  روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی که در دفتر شهردار شریفیه برگزار شد، اظهار کرد: ایمن سازی حریم ریلی یکی از دغدغه های اصلی  مردم شهر شریفیه محسوب می شود که با گذشت 20 سال هنوز بلاتکلیف مانده است.

وی افزود: در 10 سال اخیر متاسفانه 20 نفر از شهروندان بر اثر برخورد با قطار جان خود را در شهر شریفیه از دست داده اند.

فلاح امینی بیان کرد: در سال جاری برای ایمن سازی حریم ریلی پیگیری های جدی تری نسبت به سالهای گذشته صورت گرفت که در این راستا تفاهم نامه ای با اداره راه آهن منعقد شد.

شهردار شریفیه تصریح کرد: ایمن سازی راه آهن شهر شریفیه بیش از سه و نیم میلیارد تومان هزینه دارد که یک میلیارد آن در قالب همکاری با اداره کل راه آهن از طرف شهرداری شریفیه پرداخت می شود.

وی یادآور شد: برای ترغیب شهروندان برای استفاده از مسیرهای زیرگذر  نسبت به نصب کف پوش، تجهیزات روشنایی  و نقاشی در زیرگذر اقدام شده است.

فلاح امینی با بیان اینکه خوشبختانه در حال حاضر 80 درصد مردم شهر شریفیه از مسیرهای زیرگذر استفاده می کنند، تصریح کرد: احداث زیرگذرهای جدید در دستور کار قرار دارد تا سلامت شهروندان تضمین شود.

احداث پارک بانوان شریفیه 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

وی در ادامه گفت: به منظور افزایش نشاط بانوان و رسیدن به سرانه مطلوب فضای سبز،  احداث پارک بانوان را در دستور کار قرار دادیم که تا کنون 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شهردار شریفیه ادامه داد: احداث بازیگاه کودکان و زمین اسکواش در پارک بانوان شهر شریفیه نیز پیش بینی شده است.

image_2021_8_4-19_1_31_56_aCJ

وی راه اندازی پایگاه سلامت را از مهمترین برنامه های اولویت دار شهر شریفیه عنوان کرد و گفت: احداث پایگاه سلامت  موجب افزایش سطح سواد سلامت خانواده ها می شود و نقش مهمی در جهت پیشگیری و کنترل بیماری ها دارد.

فلاح امینی یادآور شد: در حال حاضر یک دستگاه آمبولانس در شهر شریفیه مستقر شده است همچنین ساختمان اورژانس شهر شریفیه توسط خیرین ساخته خواهد شد که برای احداث آن یک میلیارد و 500 میلیون تومان پیش بینی شده است.

وی اظهار کرد: مجوزهای مورد نیاز برای احداث ساختمان اورژانس شهر شریفیه توسط شهرداری به صورت رایگان و به سرعت صادر خواهد شد تا مردم از این خدمات درمانی برخوردار شوند.

شهردار شریفیه از تغییر کاربری زمین های ورزشی به آموزشی هم خبر داد و بیان کرد: در منطقه آذران مدرسه ای با شش کلاس توسط بنیاد برکت احداث خواهد شد که از نیازهای اصلی این شهر محسوب می شود.

وی با بیان اینکه برای لکه گیری آسفالت معابر سطح حوزه شهرداری شریفیه 160 میلیون تومان هزینه شده است، ادامه داد: رنگ آمیزی سرعت گیرهای سطح شهر و مسیرهای زیرگذر از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری شریفیه است.

طرح تفکیک زباله از مبدا، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر

وی با بیان اینکه روزانه 12 تا 13 تن زباله از این شهر به سایت محمدآباد انتقال می یابد، تصریح کرد: تفکیک نشدن زباله در محل باعث افزایش هزینه برای شهر و شهروندان شده است و با اجرای تفکیک زباله از مبدأ، بخش زیادی از هزینه‌های جمع‌آوری و ساماندهی زباله حذف می‌شود، لذا موضوع تفکیک زباله از مبدا باید به یک فرهنگ میان شهروندان تبدیل شود.

شهردار شریفیه در ادامه  با اشاره به اینکه احداث کتابخانه شهر شریفیه بیش از 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: برای تکمیل ساختمان کتابخانه بیش از 5 و نیم میلیارد تومان نیاز است.

شهر شریفیه صاحب سالن باستانی می شود

وی بیان کرد: احداث سالن باستانی در شریفیه یکی از پروژه های ملی است که با پیگیری های صورت گرفته توسط مسئولین استان و تلاش ویژه مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین توانستیم اعتبار 500 میلیون تومانی این پروژه در سال 99 را به یک میلیارد و 500 میلیون تومان افزایش دهیم تا کار عملیاتی شود.

احداث المان شهدای شهر شریفیه 

فلاح امینی در پایان از ساخت المان شهدا و المان هندوانه به عنوان نماد محصول کشاورزی این شهر خبر داد و افزود: از آنجا که مزار شهدای شهر شریفیه در شان و منزلت شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس  نبود لذا در این راستا ساخت المان شهدای شهر توسط مدیریت شهری در دستور کار قرار گرفت.

image_2021_8_4-19_1_23_558_byr

در پایان این مراسم از خبرنگاران فعال شهر شریفیه تجلیل شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز