بابک دین پرست در گفتگو با خبرگزاری برنا:

۹ هزار واحد تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور تعطیل شده اند

۱۴۰۰/۰۵/۱۴ - ۰۰:۳۷:۱۱
کد خبر: ۱۲۱۶۰۰۵
۹ هزار واحد تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور تعطیل شده اند
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور گفت:در سراسر کشور حدود 47 هزار و 500 واحد در شهرک ها و نواحی صنعتی مستقر هستند که تعداد 8500 واحد معادل 18 درصد غیر فعال و 9 هزار واحد تعطیل شده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ بابک دین پرست در حاشیه بازدید از چند واحد صنعتی استان قزوین در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری برنا به سوالات مختلفی در خصوص مهمترین مشکلات بخش صنعت و تولید، تعداد واحدهای غیر فعال و نیمه تمام، راهکارهای رفع موانع تولید پاسخ داد.

دین پرست در خصوص مهمترین مشکلات واحدهای صنعتی در شرایط کنونی اظهارداشت: تامین مواد اولیه، دریافت تسهیلات و قطع برق و نیز تملک واحدها توسط بانکها از مهمترین چالش های این عرصه است.

وی اضافه کرد: بدون تردید خاموشی ها به تولید آسیب جدی می زند و تلاش می کنیم با هماهنگی وزارت نیرو با عبور از این وضعیت به تولیدکنندگان کمک کنیم.

image_2021_8_5-0_10_36_645_OG3

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور تصریح کرد: در 828 شهرک و ناحیه صنعتی در سراسر کشور حدود 47 هزار و 500 واحد مستقر شده که تعداد 8500 واحد معادل  18 درصد آن غیر فعال هستند.

وی اضافه کرد: بررسی آخرین وضعیت واحدهای صنعتی نشان می دهد حدود 1800 واحد صنعتی و تولیدی به دلیل بدهی به تملک 16 بانک درآمده اند و 691 واحد هم پرونده حقوقی دارند که آنها را در دست بررسی داریم.

77 هزار واحد صنعتی نیمه تمام 

دین پرست یادآورشد: در حال حاضر حدود 77 هزار واحد صنعتی در حوزه صنایع معدنی نیمه تمام است که 3 هزار و360 واحد بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که برای تکمیل آنها به 1800 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی گفت: در ستاد تسهیل مصوب کردیم تا به استانها کمک کنیم تا ضمن بررسی مشکلات واحدهای بحرانی برای رفع موانع تولید اقدام شود.

نیمه تمام

دین پرست تصریح کرد: تلاش می کنیم زمینه سازی لازم برای دولت جدید مهیا شود تا رفع موانع تولید آسان تر صورت گیرد و کارها روان شود.

قائم مقام وزیر صمت اظهارداشت: در شرایط تحریم و جنگ و محاصره اقتصادی بهترین اقدام رجوع به ظرفیت های داخلی و فعال کردن ظرفیت های تولید در همه واحدهاست.

وی بیان کرد: حدود 9 هزار واحد تعطیل شده و 1800 واحد تملک شده توسط بانک ها داریم که 50 درصد آن غیر فعال است و همین ظرفیت اگر فعال شود قادریم بیش از 10 هزار واحد تولیدی را که هم اکنون امکانات زیرساخت، آب و برق و گاز دارند را بسرعت وارد چرخه تولید کرده و اشتغال جدید ایجاد کنیم.

دین پرست تصریح کرد: بخشی از مشکلات ناشی از تحریم و بخشی مربوط به سوء مدیریت صاحبان صنایع و بخشی از تصمیم و بی تدبیری ما مدیران است و در این میان تعدادی از واحدها هم به دلیل بدهی آب و برق و گاز و مایلات و بیمه دچار بحران شده اند که باید کمک کنیم از این شرایط خارج شوند.

وی اظهارداشت: از شورای اقتصادی سران مجوز لازم را گرفته ایم تا مشکلات واحدها را حل کنیم  و برای رفع موانع هیچ مشکلی نداریم و انتظار داریم با حضور میدانی استانداران، فرمانداران، مدیران صنعتی و پیگیری امور در قالب قانون ماده 61 به رفع مشکلات کمک کنند.

شهرک_های-صنعتی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور اضافه کرد: البته برخی واحدها برای تامین مواد اولیه هم مشکل دارند که تاکید جدی داریم هیچ واحدی نباید برای تامین مواد اولیه تعطیل شود البته باید توزیع عادلانه مواد هم مورد توجه قرار گیرد و در این راستا اقداماتی خواهیم کرد تا مشکل واحدها حل شود.

image_2021_8_5-1_22_7_672_2z4

وی در خصوص بازدید خود از واحدهای صنعتی استان قزوین هم گفت: امروز از چند واحد صنعتی در شهرک صنعتی کاسپین قزوین بازدید شد و مشکلات آنها را شناسایی کرده ایم تا در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که روز 5 شنبه با حضور استاندار تشکیل می شود آنها را پیگیری و حل کنیم.

دین پرست از تعامل و همکاری خوب مدیران صنعتی استان با استاندار برای پیگیری امور واحدهای تولیدی و رفع موانع تشکر و قدردانی کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز