معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین:

داشتن تست PCR منفی به زبان لاتین و تزریق نوبت دوم واکسن برای زائران اربعین الزامی است

۱۴۰۰/۰۶/۲۸ - ۱۶:۴۶:۲۵
کد خبر: ۱۲۳۵۶۴۸
داشتن تست PCR منفی به زبان لاتین و تزریق نوبت دوم واکسن برای زائران اربعین الزامی است
معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: برای اعزام زائران به مراسم اربعین کربلا داشتن تست PCR منفی به زبان لاتین و تزریق نوبت دوم واکسن کرونا الزامی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ ستاد برنامه ریزی و ساماندهی زائران اربعین حسینی عصر یکشنبه با حضور منوچهر حبیبی معاون سیاسی امنیتی استانداری، مهدی طاهرخانی مسئول ستاد عتبات عالیات استان قزوین و نماینده ادارات در سالن مدیریت بحران استانداری برگزار شد.

منوچهر حبیبی در این جلسه اظهارداشت: به دلیل شیوع ویروس کرونا برای دومین سال است که اربعین مظلوم واقع می شود و دلدادگان زیادی از زیارت محروم می شوند که در ایام ماه صفر دعا می کنیم تا این مانع با ریشه کن شدن ویروس برطرف شود.

وی اضافه کرد: باید حال و هوای اربعبن را در استان حاکم کنیم تا در معنویت این ماه سهیم شده و بهره ای از این مناسبت دینی برای خود داشته باشیم.

حبیبی تصریح کرد: در استان قزوین برنامه ریزی لازم از سوی ستاد عتبات و حج و زیارت انجام شده تا برنامه های پیش بینی شده بخوبی عملیاتی شود.

2

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین یادآورشد: در این جلسه آخرین هماهنگی ها میان دستگاههای متولی انجام می شود تا اربعین معنوی خوبی را سپری کنیم و زائران نیز با سهولت در مراسم اربعین شرکت کنند.

وی اضافه کرد: در مراسم اربعین امسال ۵۶ موکب در قالب ۷۰۰ نفر به کربلا اعزام می شوند و ۴۴۰ زائر نیز از سوی اداره حج و زیارت در این مراسم شرکت خواهند کرد.

حبیبی گفت: سفر زائران امسال به صورت هوایی است و داشتن «تست پی سی آر» منفی به زبان لاتین برای همه زایران الزامی است و این شرط از مطالبه کشور عراق است و شرایط کرونا ایجاب می کند که همه زائران باید دو نوبت واکسن را دریافت کرده باشند.

وی اظهارداشت: از طریق ستاد اربعین کشور و استانهای غربی مطلع هستیم که مرزهای زمینی بسته است و مسئولان کشورهای ایران و عراق تفاهم کردند که سفر امسال زمینی نباشد و همه باید از طریق مسیر هوایی به کربلا اعزام شوند.

1

معاون استاندار قزوین یادآورشد: ستاد عتبات و حج و زیارت باستی برای اسکان زائرا و تامین سایر نیازها هماهنگی لازم را انجام دهند تا مشکلی برای مردم ایجاد نشود.

حبیبی گفت: بهتر است اطلاعات موکب ها و محل استقرار و خدماتی که داده می شود به صورت کتابچه ای تهیه شده و در اختیار زائران قرار گیرد تا امکان برخورداری از خدمات موکب ها تسهیل شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز