معاون اجرایی سپاه قزوین:

۴۰۰ پروژه عمرانی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قزوین آماده افتتاح است

۱۴۰۰/۰۷/۰۶ - ۱۲:۴۳:۵۲
کد خبر: ۱۲۳۹۵۰۴
۴۰۰ پروژه عمرانی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قزوین آماده افتتاح است
معاون اجرایی سپاه صاحب الامر استان قزوین گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس 400 پزروژه عمرانی، فرهنگی، تربیتی، سلامت و بهداشت و اشتغال به ارزش 30 میلیارد تومان در استان افتتاح می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سرهنگ حمزه برین روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرگزاری ها که در محل در قرارگاه پیشرفت و آبادانی قزوین برگزار شد اظهارداشت: چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس را گرامی می داریم و ایثار رزمندگان را ارج می نهیم و باور داریم دفاع مقدس محصول دهه شصت نیست بلکه الگوی این دوران و مبنای شکل گیری حرکت رزمندگان بر گرفته از قیام عاشوراست و با مجاهدت های یاران امام حسین(ع) گره خورده است.

وی اضافه کرد: وظیفه ما نه فقط پاسداشت شهدا و برگزاری یادواره ها که تبیین و تحلیل چگونگی شکل گیری دفاع مقدس برای نسل جوان از مهمترین رسالت های سپاه تلقی می شود.

333333

سرهنگ برین تصریح کرد: «جنگ» ما همچون «گنج» است که دشمن به ارزش آن پی برده و می خواهد آن را در غبار فراموشی پنهان کند لذا ما وظیفه داریم واقعیت های دفاع مقدس را برای الگو گرفتن نسل آینده بدرستی بازگو کرده و سوخت تداوم انقلاب را تامین کنیم.

معاون اجرایی سپاه صاحب الامر استان قزوین بیان کرد: امروز دفاع مقدس به پایان نرسیده و باید باتاسی از رهبری همچون دفاع مقدس از ارزشها دفاع کنیم و خدمت بی منت و حضور میدانی یکی از راههای صیانت از دستاوردهای انقلاب است.

برین گفت: در قرارگاه پیشرفت و آبادانی تلاش می کنیم در مسیر تحقق منویات رهبری گام برداشته و چهره فقر را از مناطق محروم پاک کنیم و این کار با حضور میدانی و اجرای طرح های عمرانی در حال اجراست.

افتتاح چهارصد پروژه عمرانی و فرهنگی در روستاها

سرهنگ برین در ادامه اظهارداشت: آیین افتتاح ۴۰۰ پروژه عمرانی، اشتغال،تربیتی ،فرهنگی و سلامت توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قزوین به ارزش ۳۰ میلیارد تومان در هفتم و نهم مهر ماه برگزار می شود.

11111

وی افزود: ۱۱۴ پروژه عمرانی، تعداد ۱۰۰ پروژه اشتغال و ۱۸۶ پروژه تربیتی، سلامت و فرهنگی به ارزش ۳۰ میلیارد تومان با همکاری و مشارکت دستگاه های اجرایی، شوراها، دهیاری ها، اهالی روستاها و خیرین به مناسبت هفته دفاع مقدس در دهستان های چوقور طارم سفلی، دستجرد الموت غربی و زوارک از توابع الموت شرقی به بهره برداری می رسد.

فرمانده قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان قزوین یادآورشد: پروژه های عمرانی اجرا شده در روستاها در عرصه های آب شرب بهداشتی شامل مخازن آب شرب، احداث خط انتقال و شبکه داخلی روستا، بهسازی چشمه ها، کانال آب کشاورزی، پل و مسجد است.

وی در خصوص تامین هزینه اجرای پروژه ها نیز تصریح کرد: برای اجرای این طرح ها مبلغ شش میلیارد تومان از سوی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قزوین، ده میلیارد تومان از سوی دستگاههای اجرایی و شش میلیارد تومان هم توسط اهالی روستاها و خیرین تامین شده است.

معاون اجرایی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: در اجرای پروژه های عمرانی که به صورت جهادی اجرا شده توانستیم با اقدام جهادی حدود ۸ میلیارد تومان صرفه جویی کنیم که کاهش هزینه ها از ویژگی های قرارگاه پیشرفت و آبادانی است.

مشارکت مردم روستاها در اجرای طرحها 

برین‌در ادامه افزود: قرارگاه پیشرفت و آبادانی با مشارکت مردم در روستاها و پای کار آوردن ظرفیت دستگاه های دولتی، اقدامات ارزشمندی را در روستاهای محروم استان انجام داده و شعار «کار از مردم، با مردم و برای مردم» را به خوبی محقق کرده است.

وی یادآور شد: در راستای کمک به ایجاد اشتغال پایدار در روستاها نیز با پشتیبانی مناسب و تدارک دوره های آموزشی تلاش کرده ایم تا به معیشت روستاییان کمک شده و ماندگاری تقویت شود.

222222

سرهنگ برین بیان کرد: در این راستا بیش از ۱۰۰ پروژه اشتغال در رسته های دام سبک، دام سنگین، طیور، باغداری، زراعت،زنبورداری، دست بافته ها، فرش و گلیم بافی در روستاها اجرا شده که این طرح ها زمینه اشتغال ۱۵۰ جوان روستایی را ممکن کرده است.

وی افزود: با ایجاد کارگروه اشتغال تلاش شده با توسعه، ترویج و ایجاد مشاغل پایدار در روستاهای هدف مهاجرت معکوس از شهر به روستا را محقق کنیم که در این راستا ۱۵۰ نفر در روستاها مشغول به کار شده اند.

معاون اجرایی سپاه صاحب الامر استان قزوین اظهارداشت: همچنین پروژه هایی در کارگروه های تعلیم و تربیت، فرهنگی اجتماعی و سلامت در روستاها اجرا شده است که مهمترین دستاوردهای آن راه اندازی کتابخانه عمومی سیار، بازسازی و مرمت کلاس های درس در مدارس روستایی، بازسازی و احیای تنورهای پخت نان محلی است.

سرهنگ برین در ادامه گفت: تمامی اقدامات قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قزوین با مشارکت مردم و دستگاه های دولتی انجام شده و اگر در هر روستایی، مردم پای کار نباشند هیچ پروژه ای در کارگروه ها تعریف و اجرا نمی شود زیرا مردم عنصر اصلی اجرای برنامه های قرارگاه در روستاها هستند.

وی افزود: بر اساس ابلاغ ستادکل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دهستان زوارک در بخش الموت شرقی با ۳۵ روستا، دهستان چوقور در بخش طارم سفلی با ۱۸ روستا و دهستان دستجرد در بخش الموت غربی با ۱۹ روستا، محل فعالیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قزوین تعیین شده است.

1113282

طرح های عمرانی با کیفیت فنی اجرا می شود

برین در خصوص کیفیت طرح های عمرانی در روستاها نیز بیان کرد: همه پروژه هایی که توسط قرارگاه اجرا می شود از سوی کارشناسان فنی مورد نظارت دقیق دستگاههای اجرایی قرار دارد و از کیفیت بالایی برخوردار است.

وی اظهارداشت: فعالیت های سازندگی قرارگاه در 5 محور زیرساخت و عمران، فرهنگی، اجتماعی، تعلیم و تربیت، سلامت و بهداشت و اقتصاد و اشتغال صورت می گیرد و تلاش می کنیم با مشارکت دادن مردم در کارها، تسریع در عملیات واگذاری و کاهش هزینه های اجرا، اقدامات عمرانی تاثیرگذاری را در روستاها انجام دهیم و. موجب ماندگاری مردم در این مناطق شویم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز