فرمانده سپاه قزوین:

قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه با همکاری دولت می تواند محرومیت روستاهای قزوین را برطرف کند

۱۴۰۰/۰۷/۰۹ - ۲۱:۵۳:۱۵
کد خبر: ۱۲۴۰۹۳۸
قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه با همکاری دولت می تواند محرومیت روستاهای قزوین را برطرف کند
فرماده سپاه استان قزوین گفت: با تعامل و همکاری بیشتر قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در کنار دولت می توانیم محرومیت روستاهای استان را در 4 سال آینده برطرف کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ در مراسمی با حضور سردار رفیعی آتانی فرمانده سپاه استان، لطف الله سیاهکلی نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، محمد شفیعی فرماندار قزوین، چند طرح عمرانی در روستاهای الموت غربی افتتاح شد.

کانال آب کشاورزی روستای جیردوزان دهستان دستجرد الموت غربی از طرح هایی بود که روز جمعه افتتاح شد.

این طرح قرار بود با برآورد 250 میلیون تومان احداث شود که با صرفه جویی 100 میلیون تومانی از سوی نیروهای بسیجی و جهادی هزینه اجرا به 150 میلیون تومان کاهش یافت.

الموت 2

با اجرای این طرح 60 هکتار از مزارع برنج این منطقه تحت پوشش آبیاری قرار گرفت.

برای اجرای این پروژه 50 میلیون تومان توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی و 100 میلیون تومان توسط مردم تأمین و هزینه شده است.

همچنین کارگاه فرش بافی روستای خسرود با30 میلیون تومان اعتبار افتتاح شد.

برای راه اندازی این کارگاه ۱۰ میلیون تومان توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه و 20 میلیون تومان توسط دولت تأمین شده است که با افتتاح آن برای 12 نفر شغل ایجاد شد.

با حضور فرمانده سپاه و نماینده قزوین اولین کتابخانه عمومی سیار استان قزوین در بخش الموت غربی در روستای خسرود افتتاح شد. 

الموت 1

برای راه اندازی مینی بوس کتابخانه سیار که 500 میلیون تومان برآورد شده بود با صرفه جوی انجام شده فقط 140 میلیون تومان هزینه شد و از این پس مردم روستا‌های دهستان دستجرد در بخش الموت غربی می‌توانند به راحتی به کتب متنوع دسترسی داشته باشند.

پروژه ساخت مسجد و آب رسانی منطقه الموت غربی در روستای توته چال از دیگر طرح هایی بود که روز جمعه افتتاح شد. 

مسجد روستای توته چال با 650  میلیون تومان توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی ساخته شد که 150 میلیون تومان آن توسط قرارگاه، 450 میلیون تومان توسط مشارکت خیرین و اهالی محل و 50 میلیون تومان نیز توسط دولت تامین شده است.

همچنین آبرسانی روستای توته چال دهستان دستجرد الموت غربی توسط فرمانده سپاه استان و نماینده قزوین در مجلس افتتاح شد.

برای اجرای این آبرسانی یک مخزن 50 مترمکعبی احداث و شبکه داخلی به طول 1500 متر اجرا شده است.

این طرح با 300 میلیون تومان اعتبار ساخته شده که 100 میلیون تومان آن توسط قرارگاه، 150 میلیون تومان از سوی دولت در استان و 50 میلیون تومان توسط خیرین و اهالی ساکن در روستا تامین شده است.

در اجرای این طرح نیز 200 میلیون تومان صرفه جویی شده و با افتتاح آن 50 خانوار ساکن در روستای توته چال از توابع الموت غربی از  آب شرب بهداشتی و سالم برخوردار شدند.

سردار رفیعی آتانی در مراسم افتتاح این طرح ها گفت: مشارکت گروه‌های جهادی در اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی بسیار موثر بوده و توانسته کمک موثری به سپاه برای رفع محرومیت از مناطق دور افتاده و کم برخوردار باشد.

وی اضافه کرد: نیروهای جهادی به عنوان بازوی اصلی و توانمند قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه هستند که موجب صرفه‌جویی قابل توجهی در اجرای طرح‌های عمرانی شده اند.

الموت 4

سردار رفیعی آتانی یادآورشد: امروز هم اگر روحیه جهادی و بسیجی در میان مدیران ریشه داشته باشد بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌های مردم برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: با روی کار آمدن دولت انقلابی و مردمی میزان همکاری‌ بین دولت و سپاه در حوزه محرومیت‌زدایی گسترده‌تر از گذشته شده و با توجه به توان انقلابی سپاه و حمایت‌های دولت مردمی می‌توانیم در ۴ سال آینده محرومیت را در استان قزوین ریشه کن کنیم.

نظر شما