معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان قزوین:

محکوم به قصاص در استان قزوین از طناب دار رهایی یافت

۱۴۰۰/۰۷/۲۵ - ۰۸:۰۱:۱۷
کد خبر: ۱۲۴۷۶۳۳
محکوم به قصاص در استان قزوین از طناب دار رهایی یافت
معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: با پیگیری شورای حل اختلاف و بخشش اولیاء دم، یک محکوم به قصاص در استان قزوین از طناب دار رهایی یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین به نقل از روابط عمومی شوراهای حل اختلاف استان، حجت الاسلام حیدری در این باره اظهار داشت: با پیگیری های اعضای شعبه ویژه مصالحه قتل، جوانی که به اتهام ایراد ضرب و جرح عمومی محکوم به قصاص نفس و پرداخت دیه شده بود از سوی اولیاء دم مورد عفو و بخشش قرار گرفت و از چوبه دار رهایی یافت.

حجت الاسلام حیدری افزود:  سال1396 در نزاعی که بین دو جوان در پارک اتفاق می افتد، متاسفانه منجر به فوت مقتول می شود که با دستگیری متهم و پیگیری پرونده، این قاتل با  رای دادگاه به قصاص نفس با چوبه دار و پرداخت دیه در حق اولیاء دم محکوم شد.

وی بیان کرد: با فرجام خواهی اولیاء دم، پرونده به شعبه ویژه مصالحه قتل ارجاع شد که با وساطت و تلاش اعضاء شعبه خوشبختانه با رضایت خانواده مقتول، محکوم به قصاص با گذشت بزرگ منشانه اولیاء دم از چوبه دار رهایی یافت.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان تصریح کرد: حل و فصل دعاوی و ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا از وظایف اصلی شوراهای حل اختلاف و داوری است که این رویکرد در همه پرونده ها ادامه دارد.

حیدری از اقدام انسان دوستانه خانواده آن مرحوم که با گذشت خود ضمن اعطای حیات انسانی به قاتل نادم، زمینه گذشت صلح و سازش در جامعه را فراهم کردند قدردانی کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز