یک هزار روستا برای راه اندازی صندوق قرض الحسنه انتخاب شده است

۱۴۰۰/۰۹/۰۶ - ۱۵:۴۹:۵۹
کد خبر: ۱۲۶۶۷۲۸
یک هزار روستا برای راه اندازی صندوق قرض الحسنه انتخاب شده است
مدیرعامل صندوق کارآفرین امید گفت: با هدف گذاری 5 هزار روستا راه اندازی صندوق قرض الحسنه و تعاونی های اشتغالزا در عرصه اقتصاد مقاومتی در یک هزار روستا عملیاتی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ به مناسبت هفته بسیج روز شنبه در مراسمی با حضور سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور، محمد نوراله زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور، سردار آتانی فرمانده سپاه صاحب الان (عج)استان، فاطمه محمد بیگی و رجب رحمانی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری، محمد شفیعی فرماندار قزوین و جمعی از بسیجیان، تعاونی اشتغال صندوق قرض الحسنه در شهرک آقا بابا از توابع شهرستان قزوین افتتاح شد.

اصغر نورالله زاده مدیرعامل صندوق کارآفرین امید در این مراسم اظهارداشت: رویکرد اقتصاد مقاومتی توجه به توسعه روستاها، فقرزدایی و ایجاد  اشتغال و توانمند کردم مردم است و برای تحقق آن به سه مولفه اساسی نیازمندیم.

وی اضافه کرد: مهمترین مولفه برای تحقق اقتصاد مقاومتی مشارکت مردم، بستر سازی برای دسترسی عادلانه مردم بویژه روستاییان به منابع مالی و تسهیل در پرداخت وامها و برنامه ریزی برای توانمند سازی مردم است.

0009

نورالله زاده یادآورشد: در بررسی ها به این نتیجه رسیدیم که بسیج سازندگی از نهادهای مردمی است که همه مولفه ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی را دارد و با بهره گیری از مشارکت مردم و داشتن لجستیک و امکانات آموزشی و شبکه روستایی می تواند در اجرای طرح ها همراه خوبی برای ما باشد.

مدیرعامل صندوق کارآفرین امید کشور اظهار داشت: وقتی به بسیج سازندگی پیشنهاد همکاری برای اجرای طرح های ایجاد صندوق های روستایی قرض الحسنه برای اشتغال داده شد با استقبال مواجه شدیم و با برنامه ریزی برای اجرای کارها اقدام عملی آغاز شد.

نورالله زاده گفت: 5 هزار روستا در اجرای این طرح هدف گذاری شد و یک هزار روستا برای راه اندازی صندوق قرض الحسنه و تعاونی های اشتغالزا در عرصه اقتصاد  مقاومتی انتخاب شد تا هماهنگی لازم برای ایجاد این منابع مالی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: با این روش خود روستاییان دور هم جمع شده و با شناخت دقیقی که از هم دارند به یکدیگر وام می دهند و مکانیزم اصلی در ضمانت نیز شناخت محلی است.  

مدیرعامل صندوق کارآفرین امید تصریح کرد: برای تکمیل فعالیت نظام مالی نیاز داریم که صندوق ها به نتیجه برسد و شبکه سازی رخ دهد و برای تحقق این مهم بایستی تعاونی ها فعال شود و ما از تولید تعاونی ها حمایت کنیم تا اهداف تعیین شده محقق شود.

image_2021_11_27-13_44_29_27_bor

وی بیان کرد: با تقویت نظام شبکه سازی می توانیم محصولاتی که با کمک تسهیلات صندوق ها تولید می شود را حتی در بازارهای بین المللی عرضه کنیم و این کار به حمایت از تعاونی ها، کمک به تولید و عرضه محصول و تامین مواد اولیه و ایجاد شبکه توزیع مناسب نیاز مند است.

در ادامه مسئولان بسیج سازندگی و صندوق کارآفرین امید و فرماندهان سپاه استان از نمایشگاه توانمندی های صندوق تعاونی اشتغالزا در شهرک آقابابا بازدید کردند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز