۳۲ هزار فرصت شغلی توسط صندوق های تعاونی قرض الحسنه در کشور ایجاد شده است

۱۴۰۰/۰۹/۰۷ - ۰۹:۱۱:۱۲
کد خبر: ۱۲۶۶۸۸۹
۳۲ هزار فرصت شغلی توسط صندوق های تعاونی قرض الحسنه در کشور ایجاد شده است
رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: با راه اندازی صندوق های قرض الحسنه مردم یار در نیمه اول امسال 32 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سردار محمد زهرایی در حاشیه افتتاح صندوق تعاونی قرض الحسنه در شهرک آقابابا به خبرنگاران اظهارداشت: بسیج سازندگی در راستای ماموریت های محوله که نیاز امروز نظام اسلامی است طرح جامع محرومیت زدایی مردم پایه را تعریف کرده که در مدت 5 سال اجرا می شود.

وی افزود: در اجرای این طرح تمرکز بر 10 هزار و 283 روستا و 1087 محله حاشیه شهری است که اولویت ما اجرای طرح های تامین آب شرب و کشاورزی، مسکن محرومان و کارگاههای ایجاد اشتغال است.

سردار زهرایی تصریح کرد: در این طرح که امسال با حمایت دولت سیزدهم شتاب بیشتری پیدا کرده توانستیم در هفته بسیج 2553 پروژه محرومیت زدایی را با حضور دکتر مخبر معاون رئیس جمهور افتتاح کنیم.

image_2021_11_28-9_57_19_353_2hq

وی بیان کرد: در برنامه های بسیج، سپاه، دولت و وزارتخانه ها اجرای این طرح گنجانده شده که امیدواریم شاهد رشد فزاینده در همه عرصه ها بویژه در عرصه روستاها باشیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور اظهارداشت: موضوع دوم مردم پایه کردن اقتصاد است که ما برای اقتصاد مردمی که روی دیگر سکه اقتصاد مقاومتی است چندین محور تعیین کرده ایم که شش مولفه مربوط به دولتمردان و حمایت های آنها و شش مولفه مربوط به مردم  است.

وی اضافه کرد: اقتصاد مردمی با ایجاد و راه اندازی صندوق های قرض الحسنه در سراسر کشور با نگاه تسهیل گری و نه تصدی گری شکل خواهد گرفت و با کمک مردم همان صندوق های خرد و خانگی که قبلا تشکیل شده بود را با هدف اشتغال فعال کرده ایم.

سردار زهرایی یادآورشد: در حال حاضر 26 هزار صندوق قرض الحسنه در کشور فعال شده که از  دل فعالیت آنها 1200 تعاونی ایجاد شده که محور تولیدات هر منطقه به صورت هدفمند انتخاب می شود.

وی اظهارداشت: در این تعاونی ها بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر عضویت دارند و تاکنون 3 هزار میلیارد تومان سرمایه مردم گردش داشته و خیرین هم 50 میلیارد تومان به صورت بلاعوض کمک کرده اند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی یادآورشد: تاکنون 402 صندوق قرض الحسنه و 150 تعاونی مردم یار اشتغالزا در هفته بسیج افتتاح شده و در سال گذشته 69 هزار فرصت شغلی و تثبیت شغلی توسط صندوق های قرض الحسنه رقم خورد.

Capture

وی بیان کرد: امسال نیز تاکنون 32 هزار فرصت شغلی توسط صندوق ها ایجاد شده و در کنار آن طرح های 12 گانه بسیج در اقشار مختلف هم اجرا شده و با فعال شدن قطب های تبدیلی به ایجاد فرصت شغلی کمک شده است.

سردار زهرایی گفت: خوشبختانه استان قزوین در ایجاد صندوق های قرض الحسنه مردم یار اشتغالزا بسیار کیفی عمل کرده و با ایجاد 380 صندوق که کیفیت بالایی دارد به لحاظ تعداد و انسجام اعضا، حرکت به سمت اشتغالزایی، استفاده از منابع خیرین و ارتباط با بانک ها و دریافت تسهیلات اشتغالزایی در کشور شاخص است.

وی تصریح کرد: برخی صندوق ها هم کار خاص انجام دادند و با زنجیره ای کار کردن توانستند از تامین مواد اولیه، تولید، بسته بندی، توزیع و بازاریابی موفق عمل کنند که در قزوین چند صندوق فعالیت خاص دارند که از نگاه ما بسیار ارزشمند است.

زهرایی اظهارداشت: فلسفه فعالیت بسیج اثر بخش کردن فعالیت های مردمی است و امروز که در شرایط غیر جنگی  هستیم عرصه های فعالیت را مشخص می کنیم که یا با دولت، نهادهای دولتی، گروههای مردمی کار کنیم که این نظم بخشی با داوطلبی بودن فعالیتها هیچ منافاتی ندارد.

وی اضافه کرد: نکته دیگر این که خلاقیت و نوآوری از مردم می جوشد و از آیین نامه ها و ابلاغ های دولتی نمی توان انتظار خلاقیت داشت لذا تلاش می کنیم از این ظرفیت بزرگ که در علم مدیریت به آن« اقیانوس آبی» گفته می شود بخوبی استفاده کنیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور یادآورشد: در نظامی که مردم پایه اصلی آن محسوب می شود بدون تردید مردم اقیانوس آبی هستند و در صورت حرکت و حمایت مسئولان از آنها اتفاقات بزرگی رخ خواهد داد که بسیج در این عرصه جدی است.

زهرایی اضافه کرد: با همه مخالفت هایی که علیه این نهاد انقلابی می شود اما پیوند بسیج با مردم ناگسستنی است و با این سرمایه تلاش می کنیم در عمران و آبادانی کشور سهیم شویم.

وی با اشاره به موانع موجود در مسیر فعالیتهای سازندگی تصریح کرد: یکی از مشکلات ما این است که بین اقتصاد دولتی و بازار آزاد مانده ایم و این شرایط تعیین تکلیف نشده و خصولتی ها را داریم در حالی که در بسیج سازندگی با اقتصاد کلان کاری نداریم و فقط دنبال  مطالبه گری، ایده و خلاقیت مردمی هستیم.

images

رئیس سازمان بسیج سازندگی بیان کرد: اقتصاد کلان در واقع یک اقتصاد سرمایه گذاری است که به اعتبارات بسیار سنگین نیاز دارد اما چون بسیج مردمی است ما به اقتصاد خرد و کوچک اهمیت می دهیم و کسب و کار های خانگی و کوچک را حمایت می کنیم.

زهرایی اضافه کرد: امروز باور داریم تسهیلات با اشتغال هماهنگی ندارد و مناسب نیست زیرا اگر شما  بخواهید با استاندارد جهانی شغل ایجاد کنید ایجاد هر شغل صدها میلیون تومان هزینه دارد ولی ما دنبال ایجاد فرصت شغلی و تثبیت اشتغال پایدار با کمترین هزینه هستیم.

وی اظهارداشت: نکته دیگر این که نسخه پیچی در اقتصاد خرد دستوری نیست، هر کس به هر رشته ای علاقه داشت و یا فرهنگ منطقه و نیاز محلی ایجاب کرد می تواند فعالیت کند و ما دستور نمی دهیم چه کاری در اولویت باشد و رسالت ما حمایت و توانمند کردن افراد است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی در ادامه گفت: در سال گذشته با اجرای طرح های 12 گانه و کمک به صندوق های قرض الحسنه اشتغالزا بیش از 112 هزار فرصت شغلی ایجاد شد و امسال در نیمه اول بیش از 70 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

زهرایی 12

وی اضافه کرد:  البته در کمک به تامین معیشت موقت و موردی نیازمندان با اجرای طرح های کمک مومنانه هم بسیج ورود کرده و با کمک خیرین در سال گذشته 14 میلیون و 500 هزار بسته معیشتی توزیع شد.

سردار زهرایی تصریح کرد: همچنین در سال گذشته 5 هزار زندانی با کمک خیرین آزاد شدند و 40 هزار سری جهیزیه به زوج های جوان نیازمند اهدا شد که با تاکید رهبری این کمک ها ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز