فضای مجازی مهمترین ابزار برای تحقق عدالت گستری است

۱۴۰۰/۰۹/۱۶ - ۲۲:۰۶:۲۰
کد خبر: ۱۲۷۱۱۵۰
فضای مجازی مهمترین ابزار برای تحقق عدالت گستری است
نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: فضای مجازی مهمترین ابزار برای نجات جهان از دروغ، فساد، رانت و دیکتاتوری و تحقق عدالت گستری است و ما باید با آغوش باز از آن استقبال کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ لطف الله سیاهکلی در نشست علنی روز سه شنبه مجلس در جریان بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن در خصوص عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و تکالیف مقرر در قانون و برنامه های کلان و تعهدات مربوطه در اجرای ماده 107 آیین نامه داخلی مجلس اظهارداشت: دو پدیده در بیست سال اخیر اتفاق افتاده که در حکمرانی ها و مرزهای جغرافیایی کشورها تاثیر گذاشته و در 3 دهه آینده نیز آثار زیادی بر جای خواهد گذاشت. 

وی یادآورشد: با توجه به پدیده بهره گیری از فضا و اضافه کردن سرزمین از کرات دیگر و توسعه عرصه زندگی از زمین به دیگر سیارات و سیارک ها،  دیگر نمی توانیم کشورهایی که از نظر وسعت در کره زمین از کشور ما کوچک ترند را همچنان کوچک بدانیم زیرا ممکن است چند برابر کشور ما در دیگر سیارات برای خودشان عرصه جدیدی ایجاد کنند.

حرکت جهان به سمت آسانسورهای فضایی و سفرهای زیرمداری  

سخنگوی کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی افزود: اگر میزان سرمایه گذاری کشورها در حوزه هوا و فضا بررسی شود مشخص خواهد شد جهان  کنونی به سمت آسانسورهای فضایی و سفرهای زیرمداری حرکت کرده و جهان 2030 و 2050 جهان دیگری خواهد بود و انسان های آن دوران، حتما دوران ما را جهان کهنه خواهند خواند.

فضای مجازی ابزاری مهم برای عدالت گستری است

وی با اشاره به پدیده فضای مجازی به عنوان بزرگ ترین دستاورد بشری، تاکید کرد: هم اکنون در طلیعه فضای مجازی قرار داریم هر چند امروز آن را در حد رسانه می شماریم و تعریف می کنیم، اما دنیای فضای مجازی عرصه دیگری از جنس غیر زمینی است که می تواند جهان را از دروغ، فساد، رانت، خودکامگی، استبداد زدگی، دیکتاتوری برهاند و عدالت محوری را جایگزین کند، همانگونه که اسلام محتوای حکومت مبتنی بر عدالت را تجویز می کند، فضای مجازی نیز یکی از ابزارهای مهم عدالت گستری خواهد بود.

از فضای مجازی با آغوش باز استقبال کنیم

سیاهکلی یادآورشد: باید ایرادات فضای مجازی را به خدمات آن بخشید و آن را مدیریت کرد و به استقبال آن رفت،  زیرا فضای مجازی دنیا را کوچک و در یک جا متمرکز کرده و در اختیار بشر قرار خواهد داد و به افسانه «جام جم» عینیت خواهد بخشید و این دو پدیده به شدت به یکدیگر مرتبط بوده و خدمات متقابلی به هم ارائه می دهند.

وی گفت: تمامی اتفاقات یاد شده را بشر رقم زده البته هرچند منابع مالی و اعتباری در تکنولوژی کشورهای توسعه یافته نقش مهمی دارد اما نقش اصلی را نرم افزار ایفا خواهد کرد که آن هم اندیشه بشری است و جوانان مستعد فروانی که در کشور وجود دارند این کار را انجام خواهند داد هرچند ما آنها را نمی بینیم و با همین غفلت ها موجب شدیم تعدادی از آن ها به کشورهای دیگر که از لحاظ بودجه ای قوی هستند ولی نیروی انسانی کافی ندارند مهاجرت کنند.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزرا اظهارداشت: جوانان را دریابید و نگذارید اسیر پیچ و خم های بورکراسی شده و از ما آزرده خاطر شوند.

سیاهکلی اضافه کرد: جوانان نباید در پیچ و خم بوروکراسی اداری از فکر کردن محروم شوند لذا به آینده سازان جوان توصیه می کنیم از اتاق های فکر کلیشه ای خارج شوید و ایران را اتاق فکر خود قرار دهید و از فضای مجازی برای بهره گیری از اندیشه های برتر در دنیای کنونی، ایران جدید را بسازید. 

برون سپاری امور در حوزه فضایی جدی گرفته شود

رئیس کمیته هوا و فضا و فناوری های نوین ودانش بنیان مجلس از  رئیس جمهور و وزیر ارتباطات برای تشکیل شورای عالی فضایی پس از 11 سال تشکر کرد و گفت: اگر برخی موضوعات را فقط حاکمیتی تعریف کنیم حتما مردم از اداره کشور دور خواهند شد لذا امیدوارم در این حوزه برون سپاری جدی گرفته شود زیرا راه پیشرفت کشور حضور مردم در عرصه های مختلف اجرایی است که باید در هر وزارتخانه تعریف شود و اگر در عرصه شبکه ملی اطلاعات به بخش خصوصی اعتماد می کردیم تاکنون کارها به نتیجه رسیده بود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز