رئیس دامپزشکی قزوین خبر داد؛

آلودگی استخرهای پرورش ماهی زیر نظر دامپزشکی

۱۳۹۷/۰۳/۲۱ - ۱۳:۳۴:۰۶
کد خبر: ۷۱۶۵۳۸
آلودگی استخرهای پرورش ماهی زیر نظر دامپزشکی
دکتر عیسی یزدی از نظارت بر استخرهای پرورش ماهی قزوین جهت آلودگی های ویروسی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ دکتر عیسی یزدی رئیس سازمان دامپزشکی شهرستان قزوین اظهار کرد: نظارت بر استخرهای ماهی از نظر آلودگی به بیماری های ویروسی نظیر VHS و IHN که منجر به کاهش شدید کیفیت گوشت ماهی و همچنین تلفات شدید در مزارع پرورش آبزیان و خسارات سنگین اقتصادی شده است، در دستور کار اداره دامپزشکی قرار دارد.

رئیس سازمان دامپزشکی قزوین از نظارت های منظم و مدون مزارع پرورش آبزیان جهت بررسی وجود و یا عدم وجود بیماری های ویروسی خبر داد و گفت: با عنایت به اهمیت مصرف ماهی در حفظ سلامت افراد جامعه، اداره دامپزشکی شهرستان قزوین بر نحوه رعایت ضوابط بهداشتی در مزارع پرورش ماهی نظارت مستمر دارد.

دکتر یزدی در ادامه افزود: تشخیص بیماریهای ویروسی آبزیان و حذف آبزیان آلوده و همچنین اجرای برنامه پایش پس از حذف، نقش به سزایی در کنترل بیماری های ویروسی آبزیان داشته که این برنامه های پایش جزء اصول کاری لاینفک اداره دامپزشکی در حوزه آبزیان است.

وی با اشاره به ضرورت رعایت اصول قرنطینه بهداشتی آبزیان و اخذ مجوزهای قانونی اداره دامپزشکی در راستای کنترل هرچه بیشتر بیماری های آبزیان  قول مساعدت داد.

رئیس سازمان دامپزشکی قزوین تاکید کرد: مردم با رعایت هرچه بیشتر توصیه های بهداشتی دامپزشکی که باعث ارتقاء سطح سلامت افراد جامعه می شود، اداره دامپزشکی را در جهت نیل به اهداف خود در این زمینه یاری کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را از طریق سامانه تلفنی 1512 و یا سامانه پیامکی 50001512 به دامپزشکی منتقل تا در اسرع وقت به موضوع رسیدگی شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز