معاون عمرانی استاندار:

آبیاری تحت فشار در روستای خوزنین اجرا می شود

۱۳۹۷/۰۵/۲۷ - ۱۱:۳۷:۵۴
کد خبر: ۷۴۲۱۴۲
آبیاری تحت فشار در روستای خوزنین اجرا می شود
معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار از اجرای طرح آبیاری تحت فشار دراراضی کشاورزی روستای خوزنین خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ "علی فرخ زاد" معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار با بیان این مطلب گفت: در باز دیدی که با حضور استاندار، رییس سازمان جهاد کشاورزی، رییس سازمان بنیاد مسکن، مدیرعامل شرکت برق، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای و دیگر مسئولین  از روستای خوزنین از توابع بخش رامند در بوئین زهرا صورت گرفت، مقرر شد با توجه به تغییرات اقلیمی و عبور از بحران کم آبی، جهاد کشاورزی، استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار در خوزنین را اجرایی کند.

 وی ادامه داد: آبفای روستایی نیز مکلف شد در اسرع وقت نسبت به حفر و تجهیز یک حلقه چاه جدید در این روستا اقدام کند.

این مقام مسئول استفاده از این سیستم را تدبیری برای غلبه بر بحران آب خواند و خاطر نشان کرد: اجرای این طرح در هر هکتار به طور متوسط 4400مترمکعب صرفه جویی در مصرف آب را به همراه خواهد داشت.

فرخ زاد اذعان کرد: با توجه به اینکه درصد بالایی از منابع آبی در بخش کشاورزی مصرف می شود، اصلاح الگوی کشت و استفاده از سیستم های نوین آبیاری می تواند باعث افزایش راندمان آبیاری شده و گامی موثر در مدیریت مصرف آب باشد.

وی تاکید کرد: برای تعیین تکلیف ساخت و ساز در طرفین جاده مقرر شد بنیاد مسکن نسبت به بازنگری طرح هادی درخوزنین هرچه سریعتر اقدام کند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: همچنین عملیات آسفالت معابر روستا نیز با استفاده از قیر رایانه ای توسط این بنیاد اجرا خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز