امام جمعه قم عنوان کرد:

راهکار رفع مشکلات کنونی جامعه ؛ بهره‌مندی از سیره اهل‌بیت(ع) است

۱۳۹۹/۰۶/۲۴ - ۰۹:۵۸:۳۰
کد خبر: ۱۰۵۸۲۱۷
راهکار رفع مشکلات کنونی جامعه ؛ بهره‌مندی از سیره اهل‌بیت(ع) است
امام جمعه قم گفت: باید رفتار اهل بیت(ع) را با نیازهای زمان تطبیق داده و برای رفع مشکلات زمانه بهره‌برداری خود را از سیره آن بزرگواران داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در ششمین نشست سید العابدین(ع) از سلسله نشست‌های کنگره بین المللی امام سجاد(ع) که در حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) برگزار شد، اظهار کرد: تمام افرادی که در مسیر احیای میراث امام سجاد(ع) تلاش می کنند کاری با ارزش انجام می دهند و از آنها تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وی با اشاره به فرازی از زیارت نامه امام سجاد(ع) که می گوید شما دشمنان خدا را مأیوس کردید، گفت: زیارت نامه اهل بیت(ع) گزارش عملکرد آنان است که هم مسیر آنها را مشخص می‌کند و هم مسیر حرکت ما را در مسیر اهل بیت مشخص می کند.

نماینده ولی فقیه دراستان قم ادامه داد: همواره مقابل حرکت اولیاء الهی افرادی بودند که دشمنی می‌کردند و این اهل بیت هراسی و امام هراسی خطی بوده که در طول تاریخ و به خصوص در زمان پیامبر اسلام(ص) که پرچم توحید را بر افراشتند وجود داشته است.

وی با بیان اینکه قدرت انبیاء و اهل بیت(ع) قدرت کمی نبوده و آنها تلاش بسیاری برای هدایت مردم و تبلیغ دین خدا کرده‌اند، افزود: این که تلاش‌های اهل بیت(ع) تأثیر چندانی بر جامعه نمی گذاشته و مردم به سمت آنها نمی‌رفتند به خاطر ضعف در مخاطبان و اهل بیت هراسی و امام هراسی بوده که خلفای آن زمان دنبال می کردند.

آیت الله سعیدی تصریح کرد: امام سجاد(ع) در قالب صحیفه گزارش می‌دهند که معاندین چه رفتاری با اهل بیت(ع) داشته‌اند و راهکار برای خروج از مشکلات و داشتن زندگی معنوی ارائه می‌کنند.

وی تأکید کرد: کنگره‌هایی که برای تبلیغ و ترویج مکتب اهل بیت(ع) برپا می‌شود باید تمام ابعاد زندگی اهل بیت(ع) در آن دیده شود؛ باید رفتار اهل بیت(ع) را با نیازهای زمان تطبیق داده و برای رفع مشکلات زمانه بهره‌برداری خود را از سیره آن بزرگواران داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه دراستان قم با بیان اینکه باید ما محاسن کلام اهل بیت(ع) را به مردم معرفی کنیم، افزود: تلاش در این جهت بدون تردید مورد تأیید اهل بیت(ع) است.

 

نظر شما