طرح آرام‌سازی میدان مطهری مصوب شد/ پروژه بلوار امام موسی صدر زیرگذر می‌شود

۱۳۹۹/۱۰/۰۱ - ۱۲:۲۷:۵۴
کد خبر: ۱۱۰۷۲۲۱
طرح آرام‌سازی میدان مطهری مصوب شد/ پروژه بلوار امام موسی صدر زیرگذر می‌شود
مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی اطراف حرم مطهر شهرداری قم با اشاره به تصویب کلیات طرح بهسازی میدان مطهری از تبدیل امام موسی صدر به زیرگذر و تبدیل میدان مطهری به میدان پیاده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، علیرضا خاکی با اشاره به آخرین مصوبات طرح پروژه میدان مطهری، اظهار داشت: در هفته جاری کلیات بهسازی میدان مطهری مورد تصویب قرار گرفت و مصوب شد که سطح میدان مطهری با احداث یک خیابان فرعی و زیرگذر کردن امام موسی صدر به‌صورت یک میدان پیاده و با قابلیت برگزاری مناسبت‌های سیاسی و اجتماعی و تجمعات روزمره برای زائران و مجاوران پیش‌بینی شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی اطراف حرم مطهر شهرداری قم با تأکید بر اهمیت میدان مطهری از جهات مختلف، افزود: ضرورت امر به این لحاظ است که میدان مطهری اولین میدان مدرن شهری قم است که احداث‌شده و آخرین میدان با تعریف میدان‌های شهری است که در قم ایجادشده است و از این لحاظ سبقه تاریخی دارد.

خاکی افزود: این میدان ازلحاظ اجتماعی از بعد انقلاب محل اجتماعات مذهبی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بوده و به همین لحاظ نقش مهمی در ذهن شهروندان دارد.

وی به اهمیت ترافیکی میدان مطهری هم اشاره کرد و گفت: به لحاظ ترافیکی هم میدان مطهری محل اتصال شمال رودخانه است و اتصال همه مناطق دو، سه و شش با حرم و هسته مرکزی از طریق این میدان صورت می‌گیرد. برای همین دچار یک آشفتگی حرکتی شدید است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی اطراف حرم مطهر شهرداری قم ادامه داد: ما در این میدان هم حمل نقل عمومی و هم سواری شخصی داریم و از طرفی حجم تردد عابر پیاده هم در این میدان بسیار بالاست به‌طوری‌که حجم ساعتی ۱۸۰۰ عبور عابر پیاده یا در بعضی مناطق ۱۳۰۰ عبور عرضی  را شاهد هستیم.

خاکی تصریح کرد: این سبقه تاریخی و ترافیکی و این حجم تردد ما را به این نتیجه رساند که باید در این منطقه شاهد غلبه تردد پیاده باشیم و کمیسیون ماده ۵ با زیرگذر شدن امام موسی صدر موافقت کرد که بتواند بستر این آرام‌سازی صورت بگیرد.

وی در رابطه با زمان بندی اجرای پروژه نیز تأکید کرد: طرح‌های تکمیلی پروژه نیز آماده خواهد شد و مرحله‌به‌مرحله طی یک پروژه ۵ ساله پیش می‌رود؛ چون پروژه بلندمدتی است حجم عملیاتی گسترده‌ای دارد و به‌صورت مرحله‌ای در دستور کار مدیریت شهری قرار خواهد گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز