مسئول واحد امور فرهنگی خواهران عنوان کرد

اجرای ویژه برنامه ختم‌های ثقلین با بهره‌مندی از فضای مجازی

۱۳۹۹/۱۱/۲۰ - ۱۳:۲۰:۵۱
کد خبر: ۱۱۳۴۱۶۰
اجرای ویژه برنامه ختم‌های ثقلین با بهره‌مندی از فضای مجازی
مسئول امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها از مشارکت بیش از ۲ هزار خواهر در برنامه ختم‌های ثقلین آستان مقدس با استفاده از بستر فضای مجازی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مریم شهبازی گفت: یکی از برنامه‌های محوری امور فرهنگی خواهران که در ایام قبل از شیوع کرونا به صورت حضوری برای بانوان در طول سال دنبال می‌شد، برنامه ختم های ثقلین بود؛ با شیوع ویروس کرونا این برنامه نه تنها تعطیل نشد بلکه شکل مجازی به خود گرفت.

مسئول امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها افزود: از زمانی که برنامه ختم‌های ثقلین شکل مجازی به خود گرفته است بیش از دو هزار خواهر در این برنامه شرکت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: برنامه ختم‌های ثقلین شامل ختم قرآن کریم به صورت جز خوانی، ختم صلوات، زیارت عاشورا، دعای توسل، دعای عهد، زیارت آل یاسین ختم استغفار، ختم حدیث شریف کسا ختم سوره آل یاسین، ختم سوره واقعه و ختم سوره حشر می‌شود.

شهبازی ادامه داد: از زمان شروع برنامه ختم‌های ثقلین به صورت مجازی قرآن کریم به صورت جز خوانی ۴۰ مرتبه به صورت کامل ختم شده است.

مسئول امور فرهنگی خواهران آستان مقدس بانوی کرامت از انجام ۴ مرتبه ختم سوره آل یاسین به صورت کامل یاد کرد و گفت: در طول دوره ختم سوره آل یاسین، این سوره ۶ هزار و ۴۰۰ مرتبه با مشارکت ۱۶۰ نفر قرائت شده است.

وی همچنین از ختم سه مرتبه سوره واقعه به صورت کامل با مشارکت ۱۲۰ خواهر خبر داد و افزود: سوره واقعه از سوی شرکت کنندگان در مجموع ۴ هزار و ۸۰۰ مرتبه قرائت شده است.

شهبازی ادادمه داد: در قالب ختم‌های ثقلین حدیث کساء ۶ هزار و ۴۰۰ مرتبه و زیارت عاشورا نیز ۶ هزار و ۴۰۰ مرتبه قرائت شده است.

وی از قرائت هزار و ۶۰۰ مرتبه دعای توسل، ۳ هزار و ۲۰۰ مرتبه زیارت آل یاسین، هزار و ۶۰۰ مرتبه دعای عهد، ختم دو میلیون و ۵۲۹ هزار و ۶۳۸ مرتبه صلوات با مشارکت ۸۰۰ شرکت کننده و ختم دو میلیون و ۴۹ هزار و ۱۷۳ ذکر استغفار با مشارکت ۱۵۶ نفر خبر داد.

شهبازی با بیان اینکه همزمان با اولین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی پویش ختم صلوات و زیارت عاشورا به صورت مجازی برگزار شد، یادآورشد: در این پویش ۱۷۹ هزار و ۹۴۳ ختم صلوات و ۳۶۱ مرتبه زیارت عاشورا به نیت شهدا و به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی از سوی شرکت کنندگان خواهر به صورت کامل ختم شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز