خانه موزه شهیدان زین‌الدین به‌زودی افتتاح می‌شود

۱۴۰۰/۰۳/۰۴ - ۱۰:۴۳:۱۶
کد خبر: ۱۱۸۳۷۴۳
خانه موزه شهیدان زین‌الدین به‌زودی افتتاح می‌شود
مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم از افتتاح خانه موزه شهیدان زین‌الدین و یادمان شهدای لشکر 17 علی ابن ابیطالب(ع) در ادامه اجرای طرح"قم در مسیر تحول" در خردادماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، ابوالقاسم مقیمی، با اشاره به افتتاح خانه موزه شهیدان زین‌الدین اظهار داشت: برای اجرای این طرح پنج میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان هزینه شده است که ۵۸۰ میلیون تومان آن در زمینه تولید محتوا و تعمیرات ابنیه و ۲۰۰ میلیون تومان  نیز توسط منطقه هفت صرف محوطه‌سازی شده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری ورزشی شهرداری قم افزود: برای این طرح فرهنگی که در کوچه ۲۸ خیابان شهدا واقع‌شده و در وسعتی به مساحت ۲۴۰ مترمربع ساخته‌شده، پنج میلیارد تومان صرف هزینه تملک شده است.

به گفته وی؛ از اهداف کلان این پروژه می‌توان به ایجاد نخستین خانه موزه رسمی شهر قم، ایجاد یک مرکز فرهنگی در مرکز شهر، ایجاد مرکز تولیدات فرهنگی درگستره تاریخ شفاهی قم با موضوع‌های انقلاب اسلامی و مرکز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد.

مقیمی تصریح کرد: ایجاد مقصد گردشگری تورهای ایثار و شهادت و کاروان راهیان نور، معرفی مفاخر شهید، ارتقاء سطح هویت شهروندی و احساس تعلق به شهر، الگوسازی برای پیوند جوانان و شهدا و همچنین ایجاد پایگاه فرهنگی ملی و بین‌المللی از دیگر اهداف این پروژه به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه از دیگر ویژگی‌های بارز این پروژه می‌توان به معرفی شاخص‌ترین شهدای هشت سال دفاع مقدس قم، تولید نخستین محصول محتوایی جامع ایجادشده پیرامون شهید زین‌الدین اشاره کرد، یادآور شد: ارائه تمام مستندات و مفاهیم و المان‌ها به سه زبان، معرفی تمام شهدای استان، تولید المان‌های فاخر هنری و  الگوسازی خانه موزه‌ها برای شهرداری در شهر قم از دیگر ویژگی‌های این پروژه به شمار می‌رود.

گفتنی است این پروژه در دومین هفته برگزاری طرح “قم در مسیر تحول”، با حضور مسئولان کشوری، استانی و مدیریت شهری به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

نظر شما