آیت‌الله وحید خراسانی:‍ مبلغان از فرصت ماه رمضان برای معرفی امام زمان(عج) استفاده کنند

۱۴۰۲/۰۱/۰۵ - ۰۹:۳۴:۰۴
کد خبر: ۱۴۵۲۵۲۹
آیت‌الله وحید خراسانی:‍ مبلغان از فرصت ماه رمضان برای معرفی امام زمان(عج) استفاده کنند
آیت‌الله حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید در پیامی به مبلغان ماه رمضان، آورده است: مبلغان در این ماه مبارک نسبت به معرفی امام زمان(عج) اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله وحید خراسانی در این پیام آورده‌است: ماه رمضان بهاری است که در این بهار، دل‌های مرده زنده شده و برای پرورش بذر معارف دینی و احکام شرعی مستعدّ می‌شوند.

وی اضافه کرده است: مبلغین در ماه رمضان باید بدانند که به چه دعوت نمایند؟«ادْعُ إِلَی سَبِیلِ رَبِّکَ بِالْحِکْمَةِ» باید دعوت به سوی سبیل الرب و به حکمت باشد.

وی در این پیام افزوده‌است: مرجع و ملاک درتفسیر کلام خدا ،بیان کسی است که مترجم وحی خداست، ابابصیر از امام صادق(ع) در ذیل همین آیه شریفه نقل می‌کند که حضرت فرمود: طَاعَةُ اللَّهِ‌ وَ مَعْرِفَةُ الْإِمَامِ‌، آن حکمتی که دعوت به سوی خدا با آن تحقق می‌یابد، آن حکمتی که به هرکس داده شود، خیر کثیر است، آن حکمت خود مبدیی و منتهایی دارد؛ مبدأ آن حکمت، «طاعة اللّٰه» است و منتهای آن حکمت «معرفةُ الامام» است.

آیت الله وحید خراسانی ادامه داده‌است: تمام اساس تکوین و تشریع از یک نقطه شروع و به یک نقطه ختم می‌شود؛ مبدأ شروع، ذات قدوس حق متعال است و منتهای این خط، امام عصر حجة بن الحسن (عج)است.

وی دراین پیام با بیان اینکه تمام همت شما مبلغین باید در اینجا خرج شود، بیان کرده است: دعوت به خدا و دعوت به ولیّ اعظم خدا کسی که وجود عالَم به او پا برجاست؛ در این ماه مبارک امام زمان(عج)‌ را به مردم معرفی کنید.

این مرجع تقلید یادآور شده‌است:«با حکمت به سوی راه پروردگارت دعوت کن.» حکمت را به هر کس که خواهد دهد و آن کس که حکمت را داده شده‌است همانا خیری بسیار داده شده‌است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز