ابراز همدردی مردم و مسؤولان قم با خانواده شهدای سانحه هوایی

۱۳۹۸/۱۰/۲۱ - ۲۳:۴۱:۵۳
کد خبر: ۹۴۸۹۴۱
ابراز همدردی مردم و مسؤولان قم با خانواده شهدای سانحه هوایی
مردم و مسؤولان قم با خانواده شهدای هوایی در قم ابراز همدردی کرده و در مراسم بزرگداشتی که به این مناسبت برگزار شده بود، شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محمد صالحه، زهرا حسنی سعدی و محمد امین بیروتی سه تن از شهدای حادثه هوایی اخیر که منجر به جان باختن 140 نفر از هموطنان ما شد ساکن شهر مقدس قم هستند.

مراسم بزرگداشت محمد صالحه و زهرا حسنی سعدی زوج نخبه جوان با حضور گسترده مردم و مسؤولان قم در مسجد امام حسن مجتبی(ع) قم برگزار شد و آیت الله سعیدی، آیت الله خاتمی، استاندار و جمعی از مسؤولان سپاه علی بن ابیطالب با حضور در این مراسم، به خانواده های صالحه و حسنی سعدی این مصیبت را تسلیت گفتند.

حجت الاسلام والمسلمین اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان در این مراسم با اشاره به اینکه حادثه سقوط هواپیمای اکراینی به دلیل خطای انسانی بوده است اظهار کرد: به صرف اینکه اعلام شود این حادثه و اصابت موشک به هواپیما خطای انسانی بوده ما بسنده نمی‌کنیم و باید مشخص شود که قصور یا عمدی در کار بوده یا خیر و اگر کسانی در این حادثه تقصیری یا تعمدی داشتند باید با آنها برخورد جدی شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید از کنار این حادثه راحت گذشت تصریح کرد: باید با جدیت و قانون‌مندی بررسی و کارشناسی حادثه صورت گرفته و از طریق مراجع ذیربط قضائی مقصران محاکمه شوند چراکه این مطالبه خانواده جان‌باختگان است.

امام جمعه رفسنجان با اذعان به اینکه جان انسان‌های بزرگ و ارزشمندی در این حادثه از دست رفته است افزود: هرگز اجازه نخواهیم داد افراد مغرض، مساله‌دار و مریض از این حادثه سوء استفاده کنند و با حرکت‌های زشت خود به اصل و حاکمیت نظام کمترین خدشه‌ای وارد کنند.

وی بیان کرد: جان همه ما فدای اسلام و انقلاب و رهبر عزیز و عزادار انقلاب است؛ نباید اجازه دهیم کمترین خدشه‌ای به جریان انقلاب و سپاه وارد شود چراکه سپاه در مقابل این جلادان و جهان‌خواران و ستمگران و آدم‌کش‌ها سینه سپر کرده و سردار سلیمانی زیر پرچم همین سپاه مقابل مزدوران و ستمگران ایستاد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عسکری بر لزوم مجازات مجرمان این حادثه بدون وارد آمدن کمترین خدشه به نظام اسلامی تاکید کرده و گفت: رژیم صهیونیستی در جنگ 6 روزه با اعراب به تنهایی در مقابل ارتش‌های مقتدر دنیا ایستاد و پیروز شد اما سردار سلیمانی سپاهی دست مردم فلسطین را در مقابل اسرائیل پر کرد و این رژیم منحوس 33 روز به حزب‌الله جنگید و نتوانست به پیروزی برسد.

وی خاطرنشان کرد: چه بسا دست‌هایی در کار بود تا این حادثه به دست سپاه اتفاق بیفتد تا خدمات سپاه و جایگاه ارزنده آن خدشه‌دار شود و مبادا در این برهه آب به آسیاب دشمن بریزیم.

امام جمعه رفسنجان با تاکید بر اینکه نمی‌گذاریم کمترین خدشه‌ای به سپاه وارد شود افزود: صلابت سپاه در اعلام این حادثه ستودنی است؛ اینکه فرمانده هوافضای سپاه اعلام کرد که ما این کار را انجام دادیم و عذرخواهی کرد و ابراز تاسف داشت نشانه صلابت سپاه است.

وی گفت: معنای بصیرت همین است که مراقبت کنیم که عصبانیت و عزاداری و خشم ما سبب نشود به ارکان مقتدر نظام کمترین آسیبی وارد شود.

بر اساس این گزارش همچنین بانو مجیده ملایی مادر زهرا حسنی سعدی در گفت وگو با خبرنگاران ضمن تقدیر از پیام تسلیت مقام معظم رهبری، بر ضرورت پیگیری دقیق این موضوع تاکید کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز