Emobot ؛ رباتی با قابلیت انعکاس احساسات

۱۴۰۱/۱۱/۰۲ - ۰۹:۱۰:۱۰
کد خبر: ۱۴۲۵۶۸۸
Emobot ؛ رباتی با قابلیت انعکاس احساسات
Emobot برای تشخیص اختلالات روانپزشکی احتمالی در سالمندان استفاده می‌شود.

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛ هوش مصنوعی کلید واژه بزرگ در نمایشگاه فناوری لاس وگاس است، شرکت‌های بزرگ و کوچکی که از تلویزیون گرفته تا مسواک‌هایی که برای تحت تأثیر قرار دادن به داده‌های بزرگ و محاسبات متصل هستند، رونمایی می‌کنند.

کارآفرینی به نام Antony Perzo دستگاه کوچکی به نام Emobot را معرفی می کند که شبیه تلاقی بین یک بلندگو و یک قطعه از هنر انتزاعی است و توضیح می دهد: "این در واقع یک دماسنج احساسی است!"

Emobot برای تشخیص اختلالات روانپزشکی احتمالی در سالمندان استفاده می شود و می تواند به مراقبان در خانه های سالمندان کمک کند تا درمان را بدون انتظار حضور روانپزشک پیش ببرند.

این مهندس گفت: این فناوری می‌تواند «حالت‌های ریز چهره» را که منعکس‌کننده احساسات انسانی هستند، تجزیه و تحلیل کند، که خود بزرگ‌کننده «وضعیت روان‌شناختی و روان‌پزشکی» ما هستند. نوفا، استارتاپ دیگری، خود را به عنوان «پیشگام در تحول بدن از طریق هوش مصنوعی» تعریف می کند. اپلیکیشن موبایل به کاربران اجازه می دهد عکسی را ویرایش کنند تا خود را با اندامی لاغر و ورزشکار ببینند و به خود انگیزه دهند تا یک برنامه 90 روزه برای رسیدن به این نتیجه «در زندگی واقعی» دنبال کنند.

یک تحلیلگر فناوری، خاطرنشان کرد: هوش مصنوعی "فقط یک کلمه کلیدی برای برنده شدن در یک‌نوع بازی شبیه لوتو نیست." او گفت: این فناوری در دوربین های گوشی های هوشمند، در کارخانه ها برای شناسایی محصولات معیوب، در کشاورزی برای شناسایی علف های هرز و اسپری کردن آنها با علف کش استفاده می شود. اپلیکیشن او از کاربران می‌خواهد که پاسخ‌های خود را به سوالات عمیقاً شخصی مثلا ("عشق برای شما چه معنایی دارد؟") ثبت کنند تا با ایجاد یک فضای دیجیتال شخصی "ذهن شما را برای همیشه در فضای ابری حفظ کند".

کاربر از او یک سوال می پرسد به عنوان مثال، "آیا این زمان مناسبی برای خرید آپارتمان است؟" یا "آیا مجرمان زیر سن قانونی باید به زندان بروند؟" و این برنامه شبکه های اجتماعی مانند توییتر و اینستاگرام را اسکن می کند تا افکار عمومی را در مقیاس وسیع بررسی کند. بزرگ‌ترین سرفصل‌های هوش مصنوعی اخیراً روی الگوریتم‌هایی بوده است که امکان ایجاد محتوای اصلی را با کلیک ماوس فراهم می‌کند. شرکت OpenAI مستقر در کالیفرنیا با ChatGPT، یک نرم افزار آسان برای استفاده که شعر یا مقاله مدرسه را در چند ثانیه می‌سازد  و DALL-E که هنرهای بصری ایجاد می کند، تحت تاثیر قرار گرفته است.

به روشی مشابه، استارت آپ فرانسوی Imki با استفاده از برنامه های مشابه، نمایش صدا و نور را برای یک تئاتر رومی باستان در جنوب فرانسه طراحی کرده است. در حالی که هوش مصنوعی را ابزاری برای هنرمندان معرفی می‌شود، یکی از مدیران عملیاتی، اعتراف کرد که به اصطلاح هوش مصنوعی مولد تهدیدی برای طراحانی است که جایگزین آن خواهد شد، دقیقاً مانند روبات‌ها در کارخانه‌ها.زیرا  ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGBT سریعتر و کم هزینه تر هستند.

انتهای پیام/

نظر شما