افزایش ۵۰ درصدی سطح گلوکز خون با قهوه غلیظ

۱۴۰۲/۰۱/۲۹ - ۱۹:۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۴۶۲۵۵۵
افزایش ۵۰ درصدی سطح گلوکز خون با قهوه غلیظ
نوشیدن یک فنجان قهوه غلیظ صبحگاهی قبل از صبحانه ممکن است به ما کمک کند پس از یک خواب ضعیف شبانه سرحال شویم، اما تاثیر غیرمنتظره‌ای نیز به همراه دارد.

خبرگزاری برنا؛ نوشیدن قهوه کافئین‌دار قبل از صبحانه باعث عدم تعادل سطح قند خون و ایجاد مقاومت به انسولین می‌شود با این حال، قهوه بعد از صبحانه بی‌خطر به نظر می‌رسد، زیرا این اثر متابولیک منفی را ایجاد نمی‌کند.

اگرچه خواب ضعیف یک شبه تاثیر کمی بر متابولیسم ما دارد، اما نوشیدن قهوه قبل از صبحانه باعث عدم تحمل گلوکز می‌شود؛ عدم تحمل گلوکز یک وضعیت متابولیک است که می‌تواند منجر به پیش دیابت و بیماری قلبی شود.

سطح گلوکز خون ما باید در محدوده طبیعی نگه داشته شود تا احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت نوع دو به حداقل برسد به همین دلیل، با توجه به محبوبیت قهوه صبحگاهی در سراسر جهان، محققان بر مشکلات سلامتی قابل توجه نوشیدن قهوه قبل از صبحانه تاکید می‌کنند.

نتایج تحقیقات پیشین نشان می‌دهد که کمبود خواب در چند شب یا حتی بیش از یک شب می‌تواند خطر ابتلا به سندرم متابولیک (ترکیبی از دیابت، فشار خون بالا و چاقی) را افزایش دهد.

این مطالعه نشان می‌دهد که کم خوابی یک شبه باعث افزایش گلوکز خون و پاسخ غیرطبیعی انسولین در صبح نمی‌شود، اما قهوه سیاه غلیظ یک ساعت پس از بیدار شدن باعث افزایش ۵۰ درصدی سطح گلوکز خون می‌شود.

مطالعات پیشین نشان دادند که کافئین به‌طور بالقوه می‌تواند باعث شود بدن ما در برابر انسولین مقاوم شود.

پروفسور جیمز بتز، محقق این تحقیق گفت: می‌دانیم که تقریبا نیمی از ما صبح‌ها از خواب بیدار می‌شویم و قبل از انجام هر کار دیگری، قهوه می‌نوشیم و به‌طور شهودی هر چه احساس خستگی بیشتری کنیم، قهوه غلیظ‌تر می‌شود.

نتایج این مطالعه مهم است و پیامد‌های سلامتی گسترده‌ای دارد، زیرا تاکنون اطلاعات محدودی در مورد آنچه قهوه صبحگاهی با بدن ما انجام می‌دهد، به‌ویژه برای کنترل متابولیک و قند خون خود داشته‌ایم.

به زبان ساده، بعد از یک شب خواب مختل شده، کنترل قند خون ما زمانی که هنگام صبح اولین چیزی که به بدن می‌رسانیم قهوه باشد، مختل می‌شود.

اگر احساس می‌کنیم که هنوز به قهوه صبحگاهی نیاز داریم، ممکن است این مورد را با اول غذا خوردن و سپس نوشیدن قهوه بهبود ببخشیم. دانستن این موضوع می‌تواند مزایای سلامتی مهمی برای همه ما داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز