شناسایی و دستگیری عامل انتشار فراخوان ساختگی فروش مسکن مهر

۱۴۰۰/۰۱/۱۵ - ۰۸:۱۵:۲۲
کد خبر: ۱۱۵۹۵۲۴
شناسایی و دستگیری عامل انتشار فراخوان ساختگی فروش مسکن مهر
با هوشیاری و تلاش کارشناسان پلیس فتا استان عامل انتشار فراخوان ساختگی فروش مسکن مهر در فضای مجازی شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، رئیس پلیس فتا استان هرمزگان در تشریح این خبر بیان داشت: در پی مراجعه و اعلام شکایت نماینده حقوقی یکی از ادارات کل استان مبنی بر اینکه شخصی ناشناس با انتشار فراخوان ساختگی باعث تشویش اذهان عمومی و مزاحمت برای این سازمان شده پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی های کارشناسی انجام شده مشخص شد شخصی در وب سایت دیوار آگهی منتشر کرده که واحد 75 متری خام در مجتمع مسکن مهر به دلیل اینکه 4 سال خالی است به فردی بومی و متأهل و مستأجر که از امتیاز مسکن مهر استفاده نکرده باشد به قیمت 120 میلیون تومان با امکانات کامل واگذار می گردد و خریداران برای تعیین صلاحیت واگذاری به اداره راه و شهرسازی مراجعه کنند.

این مسئول انتظامی اظهار داشت : با توجه به انتشار این آگهی و مراجعه جمعیت قابل توجهی به اداره مسکن و شهرسازی جهت پیگیری شرایط واگذاری واحد آپارتمانی فوق الذکر و مجادله مراجعه کنندگان و مهیا شدن بستر شایعه پراکنی ، با تلاش های همه جانبه کارشناسان پلیس فتا عامل انتشار آگهی شناسایی شد.

سرگرد احسان بهمنی خاطر نشان کرد: با هماهنگی مقام قضایی متهم 37 ساله و شاغل در مشاور املاک دستگیر و به پلیس فتا انتقال و در بازجویی بعمل آمده به جرم ارتکابی اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان تصریح کرد : متأسفانه اکثر اعمال مجرمانه در حوزه انتشار اکاذیب در فضای مجازی،با انگیزه های ساختگی و خودفریبانه برای ارضای غرایز و منافع شخصی است و فرافکنی از خصوصیات ویژه این مجرمین است که بر اساس ماده ۱۸ قانون جرایم رایانه‌ای، نشر اکاذیب در فضای مجازی و با استفاده از داده‌های رایانه‌ای جرم تلقی شده و قابل تعقیب است و مجرمان به حبس از 91 روز تا 2 سال یا جزای نقدی از 5 تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهند شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز