نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان اظهار داشت :

با پیگیری دستگاه قضایی، تعداد کارگاه های تعطیل و نیمه تعطیل در هرمزگان به نصف کاهش یافته است

۱۴۰۰/۰۴/۰۷ - ۱۱:۱۱:۴۳
کد خبر: ۱۱۹۹۲۶۳
با پیگیری دستگاه قضایی، تعداد کارگاه های تعطیل و نیمه تعطیل در هرمزگان به نصف کاهش یافته است
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به بازدید خود از شهرک های صنعتی بندرعباس اظهار داشت : با پیگیری های دستگاه قضایی استان ، تعداد کارگاه های تعطیل و نیمه تعطیل به نصف کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ به مناسبت هفته قوه قضاییه ، علی صالحی رئیس کل دادگستری هرمزگان با آیت اللّه عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس دیدار کرد.

در جریان این دیدار که اعضای شورای قضایی استان هرمزگان نیز حضور داشتند، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان از حماسه بزرگی که در شرایط خاص و استثنایی و در مقابل حجم عظیم توطئه‌های دشمن برای کاهش حضور مردم در انتخابات رقم خورد تقدیر و تشکر کرد و خاطرنشان ساخت: بی تردید خداوند متعال دل های اهل ایمان را به سمت حضور در انتخابات هدایت کرد.

امام جمعه بندرعباس در ادامه اظهار داشت:یکی از مهمترین نتایج این انتخابات این است که ریل‌گذاری گام دوم انقلاب اسلامی باشتاب مضاعفی انجام خواهد گرفت.

وی در ادامه از تلاش‌های صورت گرفته در مجموعه دستگاه قضایی استان هرمزگان قدردانی نمود و تأکید کرد : دستگاه قضایی استان هرمزگان چشم انداز و آینده بسیار روشنی دارد و گزارش اقدامات انجام شده توسط جناب آقای صالحی رئیس کل محترم دادگستری استان شور و نشاط مضاعفی در بنده ایجاد کرد.

‌ نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد: جایگاهی که امروز دادگستری هرمزگان در سطح کشور به دست آورده است یک افتخار برای همه مردم استان می باشد و همه ما افتخار می کنیم که شرایط در استان هرمزگان به چنین مرحله ای رسیده است که در اکثر شاخص ها جایگاه و رتبه اول را در کشور به دست بیاوریم لذا اینجانب به نیابت از همه مردم بابت تلاش ها و نتایج حاصل شده از همه مسئولین ، قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان از منتهی الیه استان تا مرکز استان که در این موفقیت سهیم بوده اند تشکر می کنم.

آیت اللّه عبادی زاده با تأکید بر این که هفته قوه قضاییه هم فرصتی برای بازنگری و نگاه به گذشته است و هم فرصتی برای ترسیم آینده‌ای بهتر ، یادآور شد: در هر نقطه ای از مطلوبیت که قرار بگیریم با نگاه به آینده می‌توانیم نقاط بالاتری را نیز هدف گذاری کنیم و شک ندارم که دستگاه قضایی استان هرمزگان با این کارنامه خوب، نشانه‌گذاری آینده را با توجه به اقتضائات گام دوم انقلاب اسلامی و با شتاب بیشتر به گونه‌ای که الگوی سایر مناطق کشور باشد در نظر خواهد داشت.

وی به هفته حقوق بشر آمریکایی و اقدامات آمریکایی‌ها در ساقط کردن هواپیمای ایرباس و اهدای مدال افتخار به مجریان این فاجعه بزرگ در ناو وینسنس نیز اشاره کرد و اظهار داشت: حوادث شیمیایی که در سردشت اتفاق افتاد، شهادت مظلومانه شهید بهشتی و ترور ناجوانمردانه رهبر عزیز انقلاب اسلامی «مد ظله العالی» تنها بخش کوچکی از جنایات حقوق بشر آمریکا است.

امام جمعه بندرعباس در ادامه افزود: آمریکا امروز رسواتر از آن است که پرچمدار حقوق بشر در دنیا باشد، ده‌ها هزار تن توسط تروریست‌ها و جنایتکاران تحت حمایت آمریکا در کشور ما به شهادت رسیدند، لذا کارنامه این کشور امروز سیاه تر از آن است که پرچم حقوق بشر جهانی را به دست بگیرد.

آیت اللّه عبادی زاده تأکید کرد: لازم است در سطح وسیعی این مسائل را انعکاس دهیم و به لحاظ حقوقی نیز همه پرونده های جنایات آمریکا باید مفتوح باشد و تحت پیگرد حقوقی در تمام دنیا قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: به لطف الهی امروز مجموعه دستگاه قضایی استان هرمزگان جلوتر از آن چیزی است که ما فکر می کردیم و این بسیار شیرین و دلنشین است.

وی با اشاره به اینکه در مجموعه قضا سه عامل مهم قاضی، قانون و قانونگذار مؤثر می باشند، بیان داشت: این عوامل سه ضلع مجموعه کار قضاوت را تشکیل می‌دهد که باید هم افزا، مکمل و همراه یکدیگر باشند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در  ادامه افزود: بخشی از فرآیند قضا از دست قاضی خارج است و فرآیند کارشناسی یکی از نکات جدی و تأثیرگذار در تصمیم گیری قاضی و صدور حکم است که نیاز به نظارت دارد و باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا ضریب خطا به حداقل رسیده و با برنامه ریزی متقن به شکلی نظارت شود که کارشناسان از اظهار نظرهای شخصی پرهیز نمایند.

امام جمعه بندرعباس گفت: در دین مبین اسلام قضاوت بر اساس ظواهر است و هیچ گاه بر اساس باطن حکم نمی‌شود چرا که نسبت به باطن اطلاعی نداریم اما حکمی که صادر می شود هرچقدر به حقیقت عینی، بیرونی و خارجی نزدیک‌تر باشد در امر قضاوت موفق تر خواهیم بود.

آیت اللّه عبادی زاده با ابراز رضایت از عملکرد دستگاه قضایی استان در موضوع تکریم ارباب رجوع ، اظهارداشت: اقدامات برادران عزیز ما در دستگاه قضایی، خصوصاً در رابطه با احیای حقوق عامه به عنوان مدعی العموم جای تشکر و قدردانی دارد.

وی خاطرنشان کرد: کارهای بزرگ انجام شده در حوزه حقوق عامه در دو بخش ایجابی و سلبی به واسطه تحولاتی که با حضور حضرت آیت اللّه رئیسی در رأس قوه قضاییه انجام شده است قابل توجه می باشد به طوری که هم اکنون علاوه بر فعل و جنبه سلبی قضیه به ترک فعل نیز که به حقوق عامه ضربه می زند و در گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته بود پرداخته می شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به بازدید خود از شهرک های صنعتی بندرعباس اظهارداشت: براساس گزارشات واصله، با پیگیری های دستگاه قضایی استان در راستای رفع موانع تولید ، تعداد کارگاه های تعطیل و نیمه تعطیل به نصف کاهش یافته است.

آیت اللّه عبادی زاده در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت پیگیری و ورود دستگاه قضایی به موضوع معادن واگذار شده اشاره کرد و متذکر شد: در استان هرمزگان معادنی به نام افراد ثبت شده است که بدون هیچ پیشرفتی رها شده و لازم است با تعیین ضرب الأجل ،  این معادن به بهره‌برداری برسد و در غیر این صورت به افراد واجد شرایط واگذار گردد.

وی در پایان سند تحول قضایی را یک گام بسیار بلند در قوه قضاییه برشمرد و تصریح کرد: سند تحول ، نقشه راه دستگاه قضایی است و باید تا رسیدن به رفع کامل تبعیض ها و بی عدالتی ها، با صلابت در سطح محلی و ملی پیگیری شود تا دستگاه قضایی نظام اسلامی به الگویی برای سایر کشورهای دنیا تبدیل شود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان نیز در این دیدار به تشریح عملکرد و  برنامه های دادگستری کل استان هرمزگان پرداخت و برخی دستاوردها و موفقیت های دستگاه قضایی استان طی یکسال اخیر را برشمرد.

 علی صالحی با اشاره به اقدامات دستگاه قضایی استان هرمزگان در راستای اجرای سند تحول قضایی ، تصریح کرد: خوشبختانه در پرتو عنایات الهی و تلاش مجدانه کارکنان قضایی و اداری ، دادگستری هرمزگان در اکثر شاخص ها رتبه برتر کشوری را کسب نموده و میزان رضایتمندی مردم به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.

وی از کسب رتبه اول کشوری در شاخص های کاهش پرونده های قضایی ، ابلاغ الکترونیک و نداشتن شعب نامتعارف توسط دادگستری استان هرمزگان خبر داد و افزود : در یک سال اخیر، موفقیت های چشم گیری در کاهش ورودی پرونده ها به دادگستری استان و احیای مدل تعالی فرهنگی حاصل شده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین از کسب رتبه های برتر کشوری در شاخص های چهارده گانه سازمان زندان ها ، اجرای قانون جامع حدنگار (کاداستر) ، کاهش متوسط زمان رسیدگی به پرونده ها و فراهم آوردن بستر های لازم جهت دادرسی الکترونیک ، اجرای طرح پایش و غربالگری زندانیان و استفاده از فناوری های نوین خبر داد.

علی صالحی ضمن تأکید بر توجه ویژه مجموعه دادگستری استان هرمزگان به اقدامات پیشگیرانه و ارتقای شاخص امنیت تصریح کرد : خوشبختانه در نتیجه اتخاذ تدابیر مناسب و همکاری و هم افزایی دستگاه های متولی با دستگاه قضایی ، استان هرمزگان یکی از امن ترین استان های کشور می باشد و عملکرد دادگستری استان در برخورد با جرایم خشن به صورت ویژه مورد تقدیر معاون اول محترم قوه قضاییه قرار گرفته است.

صدور اسناد مالکیت رودخانه ها برای نخستین بار در استان هرمزگان ، کاهش متوسط زمان رسیدگی به پرونده ها و فراهم آوردن بستر های لازم جهت دادرسی الکترونیک از دیگر مواردی بود که توسط رئیس کل دادگستری استان هرمزگان به آنها اشاره شد.

صالحی همچنین از راه اندازی سالن ملاقات الکترونیک برای تسهیل دیدار زندانیان با خانواده هایشان ، اجرای جشنواره های آرای برتر قضایی جهت افزایش کیفیت رسیدگی ها، برگزاری دوره های آموزشی ویژه قضات و کارکنان و تقویت نظارت های مستقیم با انجام بازرسی های منظم از حوزه های قضایی به عنوان دیگر اقدامات دستگاه قضایی استان هرمزگان طی سال گذشته نام برد.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان به اولویت توجه به حقوق عامه در صدر مهمترین اقدامات دستگاه قضایی استان نیز اشاره کرد و خاطرنشان ساخت : اقدامات دادگستری هرمزگان در مبارزه با صید ترال ، جلوگیری از خام فروشی و خروج مواد اولیه از کشور ، پیگیری جدی موضوع فاضلاب شهر بندرعباس و دستور ترخیص کالاهای اساسی مورد نیاز مردم از مهم ترین دستاوردهای کسب شده به منظور صیانت از حقوق عامه در سال اخیر می باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز