آغاز سلسله مباحث قشم شناسی/نخستین نشست، آشنایی با آبزیان خلیج فارس

۱۳۹۵/۰۹/۰۱ - ۱۳:۴۲:۳۶
کد خبر: ۴۸۴۹۷۶
آغاز سلسله مباحث قشم شناسی/نخستین نشست، آشنایی با آبزیان خلیج فارس
مدیر ژئوپارک قشم از آغاز سلسله مباحث قشم شناسی با نگاه به حوزه های فرهنگ و طبیعت در این منطقه و برپایی نخستین نشست با محوریت آشنایی با آبزیان خلیج فارس پیرامون جزیره قشم خبر داد.
به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان،حمید رضا محسن پور روز شنبه با بیان این مطلب گفت: در نخستین گام از سلسله مباحث قشم شناسی با دعوت از اقشار مختلف جامعه اعم از اساتید دانشگاه و دانش بومیان جزیره، اهمیت گونه های ارزشمند آبزیان خلیج فارس پیرامون جزیره قشم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در اینگونه نشست ها اطلاعات ارائه شده از سوی شرکت کنندگان جمع آوری و در یک فرایند مدیریتی به عنوان خروجی هر نشست مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مدیر ژئوپارک قشم افزود: نخستین نشست سلسله مباحث قشم شناسی در سالن مرکز رشد برگزار شد اما قرار است مباحث آینده براساس نوع موضوع در روستاهای همجوار با ژئوپارک قشم و استفاده بیشتر از نقطه نظرات بومیان برگزار شود.

وی با اعلام اینکه فهم دقیق از هر موضوع، موجب ارتقای ارزش مباحث می شود، گفت: یکی از اهداف برگزاری این نشست ها ارتقای آگاهی مردم در زمینه ارزش داشته های پیرامونی است تا از فرصت های موجود با ایده ها و انگیزه های بیشتر به بهترین نحو ممکن استفاده شود.

به گفته محسن پور، "قشم را بهتر بشناسیم" شعار اصلی سلسله مباحث مربوط به جزیره قشم است و امیدواریم با دعوت از گروه های مختلف و تاثیرگذار از جمله اصحاب رسانه از سراسر کشور بتوانیم داشته های ارزشمند این جزیره را به شایستگی به مردم سراسر ایران معرفی کنیم.

وی اظهار کرد: در نخستین برنامه مباحث قشم شناسی، فریدون عوفی استاد دانشگاه و عضو هئیت علمی موسسه تحقیقاتی شیلات ایران در زمینه اهمیت شناخت آبزیان خلیج فارس، محمد شریف رنجبر استاد دانشگاه و معاون مرکز زیست فناوری خلیج فارس با موضوع تنوع اکوسیستمی جزیره قشم و محمد پرورشمدیر شیلات قشم هم در زمینه نگاهکلیبه شناختآبزیانپیرامونجزیرهیقشم سخنرانی کردند و در پایان هم برنامه پرسشوپاسخبین شرکت کنندگان و سخنرانان برگزار شد.

بنا به این گزارش، نخستین مرحله از مباحث "قشم شناسی" با محوریت آبزیان خلیج فارس پیرامون جزیره قشم روز پنجشنبه گذشته به همت اداره ژئوپارک قشم، معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم و با همکاری موسسه تحقیقات شیلات ایران، مرکز زیست فناوری خلیج فارس و شیلات استان هرمزگان و قشم در سالن مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز