جانشین فرمانده انتظامی استان عنوان کرد:

ضربه مستقیم به بازار و تولیدات داخلی هدف اصلی قاچاق است

۱۳۹۶/۰۴/۲۸ - ۰۹:۴۲:۰۵
کد خبر: ۵۸۸۶۷۴
ضربه مستقیم به بازار و تولیدات داخلی هدف اصلی قاچاق است
جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: قاچاق پدیده شومی است که کم و بیش تمام کشورهای دنیا با آن مواجه هستند، وسعت و عمق آن در کشورهای درحال توسعه بیشتر است، به طوری که در برخی از کشورهای در حال توسعه قاچاق بخش مهمی از فعالیت های اقتصادی جامعه را در بر می گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ،سرهنگ" علی اصغر خرم روی" در جلسه شورای جنگ نرم استان که با حضور مدیران و کارشناسان مرتبط در بحث قاچاق تشکیل شد گفت : امروزه قاچاق کالا و ارز صدمات فراوانی بر پیکره اقتصادی کشور وارد می کند و مشکلاتی نظیر کاهش تولیدات داخلی، افزایش بیکاری ، گسترش بحران های اجتماعی و درنهایت به خطر افتادن امنیت ملی کشور را به دنبال دارد .

وی افزود : اگر چه در حال حاضر اقدامات خوبی پیرامون پیشگیری از قاچاق صورت گرفته و شیوه های مقابله ای متفاوتی نیز به کار برده می شود، اما به نظر می رسد که همزمانی و هم راستایی برنامه ها نیز بیش از پیش بایستی رعایت شود و از روش های پیشگیری از جرم قاچاق بهره بیشتر و مطلوب تری گرفته شود.

جانشین فرمانده انتظامی استان اذعان داشت : قاچاق پدیده شومی است که کم و بیش تمام کشورهای دنیا با آن مواجه هستند، ولی وسعت و عمق آن در کشورهای درحال توسعه، بیشتر از کشورهای توسعه یافته است، به طوری که در برخی از کشورهای در حال توسعه قاچاق بخش مهمی از فعالیت های اقتصادی جامعه را در بر می گیرد.

این مقام انتظامی استان خاطر نشان کرد : امروزه قاچاق کالا زیان های فراوانی از نظر اقتصادی ، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی به کشور ما وارد کرده است به گونه ای که مقام معظم رهبری از آن به عنوان معضل امنیتی، اقتصادی و منطبق با خواسته دشمن یاد نموده و بارها بر لزوم مبارزه ای بی امان با آن تاکید کرده اند .

سرهنگ خرم روی تصریح کرد : برابر اعلام مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا وارز، بیشترین آمار قاچاق از طریق مبادی قانونی و رسمی صورت گرفته و از سویی قاچاق پوشاک و لوازم خانگی در صدر کالاهای قاچاق قرار داشته که در این بین حدود دوسوم نیاز جامعه به صورت قاچاق لوازم خانگی وارد کشور می شود که هدف اصلی آن ضربه مستقیم به بازار و تولیدات داخلی است.

جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان مهمترین علل وجود پدیده قاچاق در استان را وجود مرزهای طولانی ، محدودیت ها و کمبود امکانات در کنترل مرزها ، ویژگی های خاص کشورهای همسایه ،تغییر الگوی مصرف، وجود تقاضا برای کالای قاچاق ، - قبیح نبودن مصرف کالای قاچاق درکشور و تلقی قاچاق کالا به عنوان یک شغل عنوان کرد.

نظر شما