استاندار هرمزگان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان:

پرداخت تسهیلات رفع موانع تولید به ۱۵۴ واحد تولیدی در هرمزگان

۱۳۹۶/۰۹/۲۷ - ۰۷:۳۳:۳۷
کد خبر: ۶۵۰۷۳۳
پرداخت تسهیلات رفع موانع تولید به ۱۵۴ واحد تولیدی در هرمزگان
استاندار هرمزگان از پرداخت 272 میلیارد تومان تسهیلات رفع موانع تولید به 154 واحد تولیدی از ابتدای سال جاری تاکنون در هرمزگان خبر داد و گفت: این تسهیلات به واحدهایی که از طریق سامانه بهین یاب ثبت نام کردند، پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر فریدون همتی در شصت و ششمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان، عنوان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت اجازه ثبت نام از واحدهای گردشگری را در سامانه بهین ‌یاب جهت دریافت تسهیلات رفع موانع تولید صادر کرده و این واحدها در استان می‌توانند از دی ماه در این سامانه ثبت نام کنند.

وی تهاتر را یکی از راهکارهای قانونی جهت پرداخت مطالبات پیمانکاران و واحدهای تولیدی دانست و افزود: مشکل پیمانکاران و واحدهای تولیدی که از دولت طلب‌هایی دارند و در مقابل این پیمانکاران و واحدهای تولیدی نیز بدهکاری مالیاتی، تامین اجتماعی و یا اقساط بانکی دارند با تهاتر قابل حل است و قانون نیز این اختیار را داده است.

استاندار هرمزگان ادامه داد: از این پیمانکاران می‌خواهیم تا برای حل مشکل خود از طریق تهاتر پیگیری‌های لازم را از طریق مراجعه به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هرمزگان انجام دهند.

همتی در ادامه از پرداخت 272 میلیارد تومان تسهیلات رفع موانع تولید به 154 واحد تولیدی از ابتدای سال جاری تاکنون در هرمزگان خبر داد و بیان داشت: این تسهیلات به واحدهایی که از طریق سامانه بهین یاب ثبت نام کردند، پرداخت شده است و رتبه استان هرمزگان نیز طی هفته‌های اخیر در این سامانه جهش خوبی یافته از نظر تعداد پرداخت به رتبه 12 رسیده‌ایم.

وی تصریح کرد: بانک‌ها باید با یک سازوکار جدید و عزم و اراده قاطع تسهیلات رفع موانع تولید را به متقاضیان پرداخت کنند تا سرعت فعال‌سازی واحدهای راکد و نیمه فعال و ساخت واحدهای تولیدی جدید در هرمزگان افزایش یابد.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: باید همه دستگاه‌های مسئول و مدیران استان نسبت به رفع مشکلات تولید دغدغه داشته باشند تا از این طریق مشکل بیکاری نیز کاهش یابد.

همتی خاطرنشان کرد: استان هرمزگان استعدادهای بسیار زیادی دارد و باید از جایگاه بهتری در عرصه رفع موانع تولید برخوردار باشد و نیاز است نهایت تلاش در این عرصه صورت گیرد و با هماهنگی مناسب کارها به پیش رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز