کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان:

فعالیت سامانه بارشی هرمزگان از بعدازظهر شدت می‌گیرد/بارش ۱.۷میلیمتری در جاسک

۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۰۹:۴۵:۱۳
کد خبر: ۸۳۳۳۳۳
فعالیت سامانه بارشی هرمزگان از بعدازظهر شدت می‌گیرد/بارش ۱.۷میلیمتری در جاسک
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان گفت: شدت فعالیت سامانه بارشی از ساعات بعدازظهر امروز قابل ملاحظه خواهد بود به طوریکه در برخی نقاط استان از جمله مناطق غربی وقوع تگرگ و تندباد لحظه ای نیز پیش بینی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، سجاد قهرمانی افزود: طی روز جاری و یکشنبه شاهد ناپایداری جوی و دریایی قابل ملاحظه در استان خواهیم بود.

وی اظهار کرد: طی این مدت با تاثیر موج ناپایدار بارشی جنوبی رگبارباران و رعد وبرق و وزش تندباد لحظه ای خواهیم داشت که شدت بارش سبب آبگرفتگی در تمام نقاط استان خواهد شد و وقوع سیلاب در استان  نیز دور از انتظار نخواهد بود.

قهرمانی تصریح کرد: تا ساعات ظهر بصورت پراکنده در برخی نقاط استان  رگبار باران و رعد وبرق خواهیم داشت اما از ساعات نزدیک ظهر با حرکت توده بارشی از روی خلیج فارس به سمت غرب استان و تنگه هرمز شاهد شروع رگبارهای منسجم و قابل ملاحظه در استان خواهیم بود که این شرایط طی ساعات بعدازظهر تا شب به سراسر استان خواهد رسید.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: شدت فعالیت سامانه بارشی از ساعات بعدازظهر قابل ملاحظه خواهد بود به طوریکه در برخی نقاط استان از جمله مناطق غربی وقوع تگرگ و تندباد لحظه ای نیز پیش بینی می شود.

وی اضافه کرد: شرایط بارشی این موج از روز یکشنبه تقویت خواهد شد و شدت بارش طی صبح یکشنبه در مناطق مرکزی،شمالی،شرقی استان و همچنین تنگه هرمز تشدید خواهد شد. به تدریج از ظهر یکشنبه با شروع تندبادهای شمال غربی از فعالیت این موج بارشی در مناطق غربی کاسته خواهد شد و این موج تا نزدیک ظهر دوشنبه از مناطق شرقی استان خارج خواهد شد.

قهرمانی اظهار کرد: وضعیت دریا تا روز دوشنبه با وزش بادهای شدید شمال غربی نسبتا مواج خواهد بود که توصیه می شود از تردد های دریایی خودداری شود و تمهیدات لازم در تمامی بنادر استان صورت گیرد.

وی با بیان اینکه از لحاظ دمایی به طور نسبی شاهد کاهش دمای بیشینه در استان خواهیم بود، عنوان کرد: میزان بارش  ایستگاه های سینوپتیک استان تا ساعت 7:30 صبح شنبه در شهرستان جاسک 1.7میلیمتر،  در سردشت 1.4 میلیمتر و در شهرستان حاجی آباد 0.2 میلیمتر بوده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز