بارندگی ها امشب و فردا یکشنبه در هرمزگان شدت می یابد

۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۱۰:۴۲:۳۴
کد خبر: ۸۳۳۳۸۱
بارندگی ها امشب و فردا یکشنبه در هرمزگان شدت می یابد
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: بارندگی ها ظرف امشب و فردا یکشنبه بویژه در مناطق شرقی و مرکزی در استان شدت می یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، مرضیه سی سی پور افزود: شدت بارش سبب آبگرفتگی در تمام نقاط هرمزگان خواهد شد و وقوع سیلاب در استان نیز دور از انتظار نخواهد بود.

وی بیان داشت: تا ساعت ظهر امروز (شنبه) به صورت پراکنده در برخی نقاط هرمزگان رگبار باران و رعد خواهیم داشت اما از بعد از ظهر با حرکت توده بارشی از روی خلیج فارس به سمت غرب و تنگه هرمز شاهد شروع رگبارهای منسجم و قابل ملاحظه در استان هستیم.
وی بیان داشت: شدت فعالیت سامانه بارشی از ساعت بعد از ظهر شنبه است، به طوری که در برخی نقاط هرمزگان از جمله مناطق غربی وقوع تگرگ و تند باد لحظه ای پیش بینی می شود.
کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان اظهارداشت: شرایط بارشی این موج از روز یکشنبه تقویت خواهد شد و شدت بارش در صبح یکشنبه در مناطق مرکزی، شمالی و شرقی استان و همچنین تنگه هرمز شدت می گیرد.
سی سی پور یاد آورشد: بتدریج از ظهر یکشنبه با شروع تندبادهای شمال غربی از فعالیت این موج بارشی در مناطق غربی کاسته خواهد شد و این موج تا نزدیک ظهر دوشنبه از مناطق شرقی استان خارج خواهد شد.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: وضعیت دریا نیز تا روز دوشنبه با وزش بادهای شدید شمال غربی به نسبت مواج خواهد بود که توصیه می شود از ترددهای دریایی خودداری و تمهیدات لازم در تمامی بنادر استان صورت گیرد.
وی گفت: از لحاظ دمایی نیز طی امروز و فردا (شنبه و یکشنبه) به طور نسبی شاهد کاهش دمای بیشینه در هرمزگان خواهیم بود.
سی سی پور یادآورشد: میزان بارش ها در ایستگاه های سینوپتیک هرمزگان تا ساعت 7 و 30 دقیقه صبح امروز شنبه در جاسک 1 و 7 دهم میلیمتر، سردشت 1 و 4 دهم میلیمتر و حاجی آباد 2 دهم میلیمتر بوده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز