مدیرکل انتقال خون استان همدان:

ارسال ۱۱۵۰ واحد خون به استان تهران/روزانه ۳ بیمار کرونایی از طریق پلاسما درمانی در استان همدان بهبود می یابند

۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۱۲:۳۹:۴۶
کد خبر: ۱۰۳۲۵۰۴
ارسال ۱۱۵۰ واحد خون به استان تهران/روزانه ۳ بیمار کرونایی از طریق پلاسما درمانی در استان همدان بهبود می یابند
مدیر کل انتقال خون استان همدان، گفت:از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز تعداد 90 واحد بلاسما تهیه شده است که روزانه 3 بیمار کرونایی از طریق بلسما در مانی بهبود می یابند.

افشین محمدی در گفتگو با خبر گزاری برنا از همدان مطرح کرد :از ابتدای شیوع کرونا تا کنون تعداد  90واحد پلا سمای خون است که  روزانه 3 بیمار کرونایی با استفاده  از روش پلاسما درمانی بهبود می بایند .

وی افز.ود:تاکنون هیچ روشی برای درمان بیماری کوید 19 ابداع نشده است و روش پلا سما درمانی به بیماری کرونایی کمک می کند که از طریق بهبود سیستم ایمنی فرایند درمان را سریع تر طی کنند .

محمدی با اشاره به تاثیر گذاری روش پلا سما درمانی در بیماری کرونا مطرح کرد: اگر تجویز به موقع صورت بگیرد و فرد بیمار به موقع پلاسمای خون را دریافت کند  می تواند زودتر بهبودی خود را به دست بیاورد .

مدیر کل انتقال خون استان همدان گفت : در روش پلاسما درمانی که از افرادی که طی یک ماه گذشته به بیماری کرونا مبتلا شده و بهبود  یافته اند دریافت می شود که شرایط خاص خود را دارد .

وی با اشاره به شرایط در اهدا  بلاسما از بیماران بهبوود یافته کرونایی مطرح کرد : برای  اهدای  پلاسما افرادی که بهبود یافته از کرونا فرد باید سنی بین 18 تا 60 داشته باشد و هیچ گونه بیماری زمینه ایی نداشته باشد و زنانی که سابقه بارداری یا سقط بچه داشتند نمی توانند بلاسماخون  خو.د را اهدا کنند.

وی با اشاره به تعطیلی برخی بایگاه های انتقال خون  مطرح کرد :به دلیل شرایط خاصی که در آن قرار  گرفتیم برخی از بایگاه های که به صورت هفتگی فعالیت  داشتند به دلیل رعایت بروتکل های اجتماعی و بهداشتی و نیاز به نیرو ها در بخش کرونا به حالت تعویق در آمده است.

وی افزود: در استان همدان هیچ  گونه کمبود خون وجود ندارد و تاکنون 1150 واحد خون به استان تهران ارسال کردیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز