مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان:

ساخت و ساز در محله دوخواهران نهاوند با نظارت میراث فرهنگی بلا مانع شد

۱۳۹۹/۰۶/۱۰ - ۱۸:۳۳:۴۵
کد خبر: ۱۰۵۱۸۱۱
ساخت و ساز در محله دوخواهران نهاوند با نظارت میراث فرهنگی بلا مانع شد
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان، گفت: ساخت و ساز در محله دوخواهران نهاوند با نظارت میراث فرهنگی بلا مانع شد.

به گزارش برنا از همدان ، علی مالمیر در نشست بررسی مشکلات مسجد دو خواهران و تعیین تکلیف کاوش معبد لائودیسه اظهار کرد: بر اساس مطالبه مسئولین ارشد شهرستان و مردم منطقه «دوخواهران» نهاوند مبنی بر تعیین تکلیف وضعیت ساخت و ساز در این منطقه قدیمی، با پیگیری‌های صورت گرفته مجوز ساخت و ساز در محدوده معبد تاریخی لائودیسه کسب شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه ادامه این وضعیت مشکلاتی را به لحاظ فرسودگی بناهای مسکونی و غیر مقاوم بودن آنان در مقابله با زلزله، برف و باران برای ساکنان بوجود آورده بود، بنابراین تعیین وضعیت این منطقه به عنوان یکی از مطالبه‌های جدی مسئولین شهرستان و مردم منطقه در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان درباره ساخت و سازهای محله دوخواهران نهاوند افزود : مشکل ساخت و ساز در این منطقه پس از ۵۰ سال حل شد و با توجه به اینکه ساخت و ساز در محله دوخواهران ممنوع بود مردم منطقه با معضل بزرگی روبرو بودند و خطر جانی نیز آنها را تهدید می‌کرد، خوشبختانه با پیگیری‌های مستمر با کمیته وزارتخانه مقرر شد ساخت و سازها تحت شرایط خاص و با نظارت میراث فرهنگی در شهرستان انجام شود.

وی در ادامه طرح مسکن جایگزین در بافت‌های فرسوده از طرف شهرداری و شورای شهر را بهترین راه‌حل برای نوسازی و بهسازی در منطقه دوخواهران دانست و افزود: با توجه به قرار گرفتن محله دوخواهران در بافت تاریخی و فرسوده اجرای این طرح بهترین فرصت برای ساماندهی و تعیین تکلیف بافت تاریخی و فرسوده در محله دوخوهران است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز