گفتگوی برنا با مرد روزهای ایثار و شهادت؛

جوانان امروز همان جوانان انقلاب و جنگ تحمیلی هستند/ مسئولین برای حفظ نظام و رفع مشکلات مردم تلاش کنند

۱۳۹۹/۰۷/۰۶ - ۱۳:۱۴:۳۲
کد خبر: ۱۰۶۴۸۰۷
جوانان امروز همان جوانان انقلاب و جنگ تحمیلی هستند/ مسئولین برای حفظ نظام و رفع مشکلات مردم تلاش کنند
یکی از رزمندگان و جانبازان دوران دفاع مقدس با بیان اینکه جوانان امروز همان جوانان انقلاب و جنگ تحمیلی هستند، گفت: مسئولین برای حفظ نظام و رفع مشکلات مردم تلاش کنند.

عبدالله کاظمی روشن از جانبازان و پیشکوستان جهاد و شهادت دفاع مقدس درگفتگو با خبرگزاری برنا از همدان ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، اظهار کرد:دوران دفاع مقدس ثانیه به ثانیه اش و هر دقیقه و روز مملو از خاطرات تلخ و شیرینی بود که باعث افتخار آفرینی جوانان کشور عزیزمان ایران شده است.

وی با بیان اینکه قرآن کریم اولین کتابی است که  ویژگی های جوان‌مردان را معرفی می کند، تصریح کرد:قرآن کریم با معرفی جوان مردانی همانندحضرت ابراهیم ، یوسف واصحاب کهف و حضرت علی و حضرت سید الشهدا راه به دیگر جوان‌مردان تاریخ نشان می دهد.

جانباز هشت سال دفاع مقدس انقلاب اسلامی، افزود: جوان‌مردان دهه ۵۰و۶۰همان بسیجیآن، سپاهیان و ارتشیانی هستند که از جان خود گذشتند و با همدلی و همراهی خود جلوی تجاوز دشمن به خاک ایران را گرفتند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار برنا مبنی بر اینکه بهترین و جذاب ترین خاطره ای که می توانید از آن دوران سراسر نور بیان کنید، اظهار کرد:در سال ۱۳۶۱که از همدان به سمت سر پل ذهاب در پادگان ابوذر اعزام شدیم دشمن از بلندی های بازی دراز ؛ داربلوط وقراویز عقب نشینی و به نقاط صفر مرزی رسیده بود.

کاظمی روشن در ادامه‌ گفت:بعد از اعلام این خبر ما به سمت قصر شیرین اعزام شدیم که به محض این که وارد شهر شدیم متوجه شدیم هیچ خانه سالمی در شهر باقی نمانده است.

جانباز هشت سال دفاع مقدس گفت:دشمن همه شهر را مین‌گذاری کرده بود که بعد از استقرار نیرو‌ها در مقر خود یک شب سردار شادمانی ساعت دوازده شب به مقر ما آمدند و ‌از من خواست که محوری که بعدها شهید مظاهری نام گذاری شد برویم هیچ شناختی از منطقه نداشتم و فقط سردار شادمانی به بنده گفت که از همه طرف دشمن ما را زیر نظر دارد و باید تا صبح از محل محافظت کنیم و نگذاریم که دشمن حمله کند.

وی ادامه: پس از گذشت ۵ یا ۶ روز که در آن جا سنگر زده بودیم‌ متوجه شدیم که عملیات ثارالله در آق داغ نزدیک است.

کاظمی روشن، گفت: من از فرمانده‌ خود پرسیدم که آیا می توانم‌ همراه ‌شما بیایم که با قاطیت گفتن وظیفه شرعی شما این است که از محل مراقبت کنید.

وی ادامه داد:صبح عملیات وقتی نیروهایمان پیش روی کردند مشاهده کردیم که یک‌ تیپ زرهی مجهز به تمام سلاح ها به سمت ما حمله کردند که اگر موفق می‌شدند تمام رزمنده گان را قتل عام می‌کردند که ‌بعد متوجه شدیم محور ما  به لحاظ عملیات حکم ‌تنگه ‌اُحد داشت.

تنگه احد امروزه ما جوانان ما هستند

وی با بیان اینکه تنگه احد امروز ما جوانان ما هستند و مسئولین باید مراقب آن ها و پیگیر مطالبتشان باشند، خاطرنشان کرد:جوانان این دوره هیچ فرقی با جوانان نسل ما ندارند و مسئولین باید قدردان آن ها باشند و به خواسته های آنها توجه کنند.

کاظمی روشن، گفت:از مسولین امروز انقلاب اسلامی درخواست دارم همانند مسولین دهه ۵۰ و‌ ۶۰ با حفظ همدلی و‌همراهی میان قوا و مردم برای حفظ انقلاب اسلامی و حل مشکلات مردم کوشش کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز