رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند:

آئین رونمایی مجموعه طنز «شعرهای پنهانی» استاد اسدالله حیدری در نهاوند برگزار شد

۱۳۹۹/۰۹/۲۶ - ۱۰:۴۵:۳۹
کد خبر: ۱۱۰۴۶۸۲
آئین رونمایی مجموعه طنز «شعرهای پنهانی» استاد اسدالله حیدری در نهاوند برگزار شد
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند، گفت:آئین رونمایی مجموعه طنز «شعرهای پنهانی» استاد اسدالله حیدری در نهاوند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، آئین رونمایی از چهارمین اثر شاعر گرانقدر «اسدالله حیدری» متخلص به برکه با عنوان شعرهای پنهانی (مجموعه طنز) با حضور امیر بحیرایی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ،ملکی مدیر دفتر نماینده مردم شریف نهاوند در مجلس شورای اسلامی ، جلالوند رئیس شورای اسلامی شهر، ساکی معاون آموزش و پرورش وجمعی از اعضا و پیشکسوتان انجمن های  ادبی در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند برگزار شد.

امیر بحیرایی در این آیین، اظهار کرد: با توجه به اینکه شعر طنز بنا به نوع نگاه و ادبیات خاص خودش طبیعتا قالب سختی دارد و به همین دلیل شاعران طنز پرداز در این حوزه بسیار کم می باشند و جناب حیدری از مفاخر این حوزه در شهرستان نهاوند می باشند با توجه به نگاه این اداره به حوزه ادبیات و همچنین در راستای حمایت از شاعران و هنرمندان تصمیم بر این شد از این شاعر گرانقدر در آئین رونمایی تقدیر شود.

وی افزود: مجموعه طنز شعرهای پنهانی مجموعه شعر هایی است که استاد حیدری در خصوص دوستان و اطرافیان در مناسبت های خاص سروده است و وجود چنین مجموعه ای در کنار فضای جدی جامعه خالی بود که به لطف استاد با انتشار این کتاب روحی از سرزندگی و نشاط به جامعه منتقل می شود .

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند در ادامه  به خصوصیات اخلاقی و نگاه جستجوگر استاد اشاره کرد و چهارمین کتاب ایشان را پخته ترین اثر استاد عنوان کرد و گفت:  یکی از جنبه های مهم شعرهای استاد را استفاده از ادبیات فولکوریک منطقه دانست که به غایت دلنشین و جذاب است.

photo_2020-12-16_11-18-01

ملکی، مسئول دفتر نماینده مردم نهاوند و از اعضای شورای محترم اسلامی شهر در سخنانی زبان هنر را بهترین شکل ممکن برای انتقال پیام دانستن و گفت: با توجه به پیشرو بودن شب یلدا و همچنین تولید محتوا در شرایط بحران کرونا در حوزه محیط شهری از استفاده از اشعار بالاخص اشعار طنز در خصوص انتقال پیام و رعایت پروتکل های بهداشتی در این ایام را توسط هنرمندان و اصحالب رسانه بسیار لازم و تاثیر گذار است.

جلالوند، ریاست محترم شورای اسلامی شهر نهاوند ضمن اشاره به جایگاه کتاب و شعر و ادب در فرهنگ اصیل مردم ایران زمین و مردم با فرهنگ نهاوند از به آمادگی همه جانبه شهرداری و شورا اسلامی شهر در پیشبرد برنامه های فرهنگی و هنری در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: در بحث مدیریت شهری و فرهنگ سازی در این خصوص استفاده از ظرفیتهای فرهنگی و هنری بسیار تاثیر گذار و نتیجه بخش خواهد بود و همکاری بیشتر در این زمینه را خواستار شد .   

نسرین ساکی، معاون اداره  آموزش و پرورش گفت : انجمن های ادبی پتانسیل بالایی  در مشارکت دارد  و همچنین ظرفیت های گسترده برای انتقال مفاهیم و تولید محتوا در حوزه فضای مجازی بالاخص سامانه شاد را داراست  و ما از این ظرفیتها برای همکاری همه جانبه در راستای ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه و بیان مسائل روز از جمله بحث کرونا که مساله اساسی امروز کشورمان است بهره برده و خواهیم برد .

در پایان در مراسمی از مجموعه طنز" شعرهای پنهانی "  چهارمین اثر استاد اسدالله حیدری رونمایی شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز