استاندار همدان:

۵۳ درصد علت انتقال ویروس کرونا در استان همدان، مربوط به تماس‌های خانوادگی است

۱۴۰۰/۰۱/۰۷ - ۱۲:۴۴:۲۹
کد خبر: ۱۱۵۶۷۸۱
۵۳ درصد علت انتقال ویروس کرونا در استان همدان، مربوط به تماس‌های خانوادگی است
استاندار همدان، گفت: ۵۳ درصد علت انتقال ویروس کرونا در استان همدان، مربوط به تماس‌های خانوادگی است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، سید سعید شاهرخی استاندار همدان، در نخستین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در سال ۱۴۰۰ برگزار شد، گفت:زحمات دست‌اندر کاران ستاد استانی کرونا در طی یک‌سال گذشته در امر پیشگیری، کنترل و مقابله با بیماری کرونا قابل تقدیر و تشکر است.  

وی گفت: همراهی و همکاری مردم در رعایت پروتکل‌ها و تحمل سختی‌های ناشی از تعطیلی واحدهای تولیدی، تجاری و کسب‌وکار، قابل تحسین و تقدیر است.

استاندار همدان با بیان اینکه با توجه به قرار گرفتن استان همدان، طی چند ماه در وضعیت زرد، باید گفت وضعیت استان یک ثبات نسبی پیدا کرده است، تصریح کرد: طبق اطلاعات ستاد ملی کرونا، و دانشگاه علوم پزشکی در استان، استان همدان در وضعیتِ شکننده‌ی زرد قرار دارد و همچنان باید پروتکل‌ها رعایت شوند.

وی با اشاره به اینکه کرونا از بین نرفته و  ضعیف نشده است بلکه جهش نیز یافته است، تصریح کرد: کنترل و ثبات نسبی که در استان وجود دارد، به این دلیل است که عموم مردم رعایت می‌کنند.  

شاهرخی با اشاره به اینکه ۸۴ درصد از عموم مردم استان، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، افزود: برای کنترل و مقابله با کرونا، پروتکل‌های بهداشتی باید ۱۰۰ درصد رعایت شوند.

وی گفت: ۵۳ درصد از منشاء انتقال ویروس کرونا در استان، مربوط به تماس‌های خانوادگی است که ضرورت دارد این تماس‌ها ‌کاهش یابند.  

استاندار همدان، گفت: در شرایط عدم دسترسی آسان به واکسن، رعایت پروتکل‌ها، استفاده از ماسک و انجام فاصله‌گذاری فیزیکی بسیار ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه زمینه اجتماعی کنترل و رعایت پروتکل‌‌ها توسط کمیته‌های زیرمجموع فراهم شود، گفت: مردم شرایط را عادی تلقی نکنند، چون ویروس کرونا همچنان وجود دارد.

شاهرخی خاطرنشان کرد: تیم‌بازرسی اقدامات و‌ فعالیت‌های خود را به‌طور جدی پیگیری و بازرسی‌ها را تشدید کنند.

نظر شما