رئیس کل دادگستری استان همدان خبر داد:

بخشش ۱۶ میلیارد تومان جزای نقدی در پرونده‌های صلح و سازش همدان

۱۴۰۰/۰۴/۰۱ - ۱۵:۰۶:۰۱
کد خبر: ۱۱۹۶۸۲۳
بخشش ۱۶ میلیارد تومان جزای نقدی در پرونده‌های صلح و سازش همدان
رئیس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه طرح‌های مبتکرانه دستگاه قضایی همدان مورد استقبال آیت‌الله رئیسی قرار گرفت گفت: بیش از ۱۶ میلیارد تومان جزای نقدی در پرونده‌های صلح و سازش بخشوده شد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، محمدرضا عدالتخواه ظهر سه شنبه در جمع شورای معاونین قضایی و در دیدار با امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان با تبریک به مناسبت میلاد پرخیر و برکت امام رضا(ع) و گرامیداشت هفته قوه قضائیه، از حضور حماسی مردم در انتخابات یاد کرد و افزود: آن حضو پرشور و انتخاب آیت الله رییسی به عنوان رئیس جمهور نشانگر میزان رضایتمندی اقشار مختلف مردم از عملکرد دستگاه قضایی دارد.

وی با اشاره به طرح های مبتکرانه همچون تشکیل ستاد تالیف قلوب و کمیته های زیرمجموعه آن در همدان اظهار کرد: این طرح های ابداعی که با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب و بر مبنای سند تحول قوه قضائیه در استان ایجاد شده، مورد تایید ریاست قوه قرار گرفته و اینک در سراسر کشور شناخته شده است.

رئیس کل دادگستری استان همدان از کاهش ۸۵ درصدی پرونده های معوقه در ۲۱ ماه اخیر خبر داد و افزود: رفتن به سمت حبس‌زدایی و مجازات های جایگزین حبس، اثرات مثبتی در سطح جامعه نسبت به دستگاه قضایی ایجاد کرده است.

سازش در ۲۵ فقره‌ قتل عمد در ۲۱ ماه اخیر

وی ادامه داد:  فعالیت های کمیته‌های مصلحین و معتذرین به عنوان کمیته‌های معین ستاد تالیف قلوب زمینه ساز صلح و سازش تعداد قابل توجهی از پرونده های قضایی شده، تا جایی که ۲۵ پرونده قتل عمد به مصالحه و بخشش ختم شد.

عدالتخواه تصریح کرد: با فعالیت کمیته معتذرین در  حدود یک سال گذشته، بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ پرونده قضایی در استان همدان به مصالحه ختم شد تا در نهایت ۱۶ میلیارد و ۲۷۴ میلیون تومان جزای نقدی از نظر جنبه خصوصی جرم بخشیده شود.

وی از انجام دادرسی الکترونیکی برای سرعت بخشیدن به روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی هم یاد کرد و گفت: در ۲۱ ماه اخیر با اجرای سه برنامه کمی قاضی محور، کیفی شعبه محور و حوزه محور بر میزان رضایت مندی مردم  از دستگاه قضایی استان و اتقان آراء افزوده شده است.

رئیس کل دادگستری همدان افزود: در یک سال اخیر بیشترین میزان عفوخوردگان کشور در استان همدان رخ داده و دستگاه قضایی استان در این بخش رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز