شورای جدید شهر اراک از ظرفیت‌های فعال گردشگری همدان بازدید کردند

۱۴۰۰/۰۴/۲۶ - ۲۱:۲۷:۱۰
کد خبر: ۱۲۰۸۱۵۲
اعضای شورای اسلامی شهر اراک با حضور در شهر همدان از پروژه‌های شهرداری و ظرفیت‌های فعال گردشگری در همدان بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، 9نفر از یازده عضو شورای اسلامی شهر اراک روز پنجشنبه مهمان همدانی‌ها بودند تا از نزدیک در جریان روند پیشرفت پروژه‌های شهرداری همدان قرار بگیرند.

این 9 نفر از اعضای شورای جدید اراک با همراهی و به میزبانی معاونت فنی و امور زیربنایی شهرداری همدان، طی یک تور داخل شهری از پروژه‌های عمرانی شهرداری نظیر پیاده راه بوعلی، باغ گلها، سایت موزه میدان امام خمینی (ره)، پروژه بلوار ارم، ساماندهی محوطه گنج‌نامه، پروژه تکمیلی تقاطع غدیر و چند پروژه مهم دیگر بازدید و آنها را مورد بررسی قرار دادند.

اعضای شورای اسلامی ‌دوره ششم شهر اراک در این بازدید هشت ساعته به منظور بررسی وضعیت تاسیسات گردشگری و به دنبال کسب تجربه بیشتر در این زمینه، در مجموعه تفریحی گردشگری تله کابین گنج‌نامه حاضر شدند و ضمن بازدید از بخش‌های مختلف تفرجگاه تاریخی آبشار و کتیبه‌های گنج‌نامه، با سعید ترابیان رئیس هیأت مدیره این مجموعه نیز به گفتگوی تخصصی در زمینه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری و فرصت‌ها و تهدیدهای آن پرداختند.

ترابیان در این جلسه گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری از چند منظر باید مورد حساسیت باشد که اهلیت سرمایه‌گذار جزو حداقل‌های راهبردی است.

وی سپس به ضرورت حمایت جدی دولتمردان از فعالان حوزه گردشگری اشاره کرد و افزود: گردشگری به‌عنوان سالم‌ترین صنعت پول‌ساز در دنیا به‌عنوان موتور محرک و عنصر مولد برای رونق سایر حوزه‌ها و همچنین سبب ساز پویایی اقتصادی است.

وی افزود: شهر اراک دارای استعداد طبیعی و جغرافیایی برای درخشش در حوزه گردشگری است اما تحقق این هدف راهی جز حضور جدی حامیان دولتی و ورود سرمایه‌گذاران متخصص و مجرب ندارد.

در پایان این بازدیدها اعضای شورای جدید اراک با دو تن از منتخبان شورای اسلامی شهر همدان در دور جدید به تشریک مساعی و گفتگو پرداخته و دغدغه‌های اصلی خود را مورد نقد و بررسی قرار دادند.

محمود مسگریان در این جلسه گفت: شهرهای اراک و همدان قرابت و نقاط اشتراک مثبت فراوانی دارند که این مهم موجب هم افزایی فرهنگی و مدنی برای تعالی دو شهر خواهد شد.

این عضو منتخب شهروندان در ادامه تصریح کرد: استمرار این نشست‌ها مایه تبادل تجارب و در نتیجه بهره‌وری در منابع و بهبود روش‌ها خواهد شد.

سعید نظری دیگر عضو منتخب شورای اسلامی دور جدید شهر همدان هم گفت: فرصت شناسی، دقت و سرعت بخشیدن به تصمیمات مقدماتی، موجب تقویت انسجام شورا در پیشبرد امور خواهد بود.

وی افزود: توجه به مقوله آموزش دست اندرکاران و بدنه اجرایی مدیریت شهری یکی از ضروریات قابل پیگیری و اولویت دار برای شورای اسلامی شهر‌ها است.

در ادامه میهمانان شورایی اراک حاضر در جلسه به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز