نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان:

مجامع انقلابی باید دولت را برای تحقق اهداف یاری کنند

۱۴۰۰/۰۸/۱۶ - ۱۰:۵۷:۰۲
کد خبر: ۱۲۵۷۵۶۴
مجامع انقلابی باید دولت را برای تحقق اهداف یاری کنند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه هدف نهایی فعالیت مجامع پیشکسوتان، نسل انقلاب و جوانان خدمت رسانی به کشور و مردم است، گفت: مجامع انقلابی با نسل های مختلف باید با نگاهی فراجناحی دولت را در رسیدن به اهداف که همانا تحقق آرمان های والای انقلاب است، کمک کنند.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در نشست مشترک مجامع پیشکسوتان، نسل انقلاب و جوانان استان همدان، افزود: این مجمع با هدف هم افزایی و همکاری تمامی اقشار جامعه در راستای پیشبرد اهداف دولت با نگاهی فراجناحی تشکیل و فعال شده است.

وی اظهار داشت: اعضای این مجمع با وحدت، همدلی و مطالبه گری در عرصه های مختلف اقتصادی و فرهنگی، ایجاد اشتغال و تولید در راستای سیاست های دولت و ارزش های والای انقلاب تلاش و کوشش خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه سند فرهنگی استان همدان در مسیر تهیه و تدوین قرار دارد، تصریح کرد: مجامع پیشکسوتان، نسل انقلاب و جوانان با حرکت در راستای پیشبرد اهدافنقش بسزایی در اعتلای فرهنگ عمومی دارند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با تاکید بر ضرورت تقویت مصوبات، ساختارها، رویکردها و برنامه های شورای فرهنگ عمومی، گفت: این شورا هماهنگ با تحولات گسترده و پرسرعت‌ حوزه های فرهنگی و اجتماعی جامعه، نیازمند به‌ روز رسانی و کسب علم و دانش نوین است.

آیت الله شعبانی موثقی با تاکید بر تشکیل کارگروه هایی در حوزه های مختلف فرهنگی، افزود: در این کارگروه ها باید پژوهش جدیدی انجام شود تا وضعیت استان به درستی بررسی و سند توسعه فرهنگی بر اساس ظرفیت‌ها، کمبودها و محدودیت‌ها، برنامه‌ریزی، طراحی و مدیریت شود.

وی با بیان اینکه جنگ نرم دشمن به ویژه در حوزه فرهنگ دغدغه اصلی رهبر معظم انقلاب است، گفت: در حوزه فرهنگ باید برنامه‌ای مدون و سیاست‌گذاری درست و منطقی داشته باشیم تا در سایه همکاری و تعامل نهادها، تصمیم‌ های درستی برای مدیریت حوزه فرهنگ اتخاذ شود.

در این نشست نمایندگان سه مجمع "پیشکسوتان، نسل انقلاب و جوانان" استان همدان، به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند.

"محمدمهدی روحی"، "زهرا شایسته فرد" و "عبادلله روحی" نمایندگان مجمع جوانان، "عبدالرضا زمانی"، "جواد محقق"، "حسین محمدی" نمایندگان مجمع پیشکسوتان و "مجتبی روشن روان" نماینده مجمع نسل انقلاب به بیان دغدغه های امروز این سه نسل پرداختند.

 مشکلات بانوان سرپرست خانوار، عدم استفاده از تمامی جناح های سیاسی در جامعه، به کارگیری مدیران غیر بومی در استان، فرار مغزها، ترویج فرقه گرایی در گروه‌های محفلی، مهجوریت مراکز دینی، نارضایتی های سیاسی و اقتصادی مردم، توزیع ناعادلانه ارزاق عمومی از جمله موارد مطرح شده از سوی نمایندگان مجامع بود.

همچنین در این نشست بر بهره گیری از ظرفیت نخبگان، ترویج فرهنگ و سبک زندگی اسلامی، استفاده مفید از ظرفیت جوانان در انقلاب، تاسیس آکادمی فرهنگ و هنر، تشکیل کارگروه صیانت از جمعیت، شناسایی و بکارگیری نخبگان بومی در عرصه مدیریت، ساماندهی انجمنهای علمی دانشگاهی، تصحیح و تکمیل طرح جامع شهرستان و تشکیل کارگروه‌های تخصصی در نطام مسائل جوانان استان نیز تاکید شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز