استاندار همدان:

زمینه مناسب برای حمایت از بخش تولید در استان فراهم است

۱۴۰۰/۰۸/۲۰ - ۰۷:۰۵:۰۱
کد خبر: ۱۲۵۹۵۰۷
زمینه مناسب برای حمایت از بخش تولید در استان فراهم است
استاندار همدان گفت: زمینه و بستر مناسب برای حمایت از تولید و تولیدکننده در استان با برنامه‌ریزی منسجم، تعامل و هم افزایی بخش دولتی و خصوصی فراهم است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در سی و هفتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان همدان که با حضور دادستان همدان برگزار شد، حمایت از بخش خصوصی را از  اولویت های دولت سیزدهم برشمرد و افزود: دراین راستا تعامل بخش دولتی با خصوصی و تمرکز بر بهبود فضای کسب و کار موجب موفقیت طرح ها و اقدامات اتاق بازرگانی همدان شده است.

 

وی عبور از شرایط اقتصادی فعلی را در گرو هماهنگی و همکاری بیشتر بین دستگاه‌های اجرایی دانست و تاکید کرد: دستگاه های اجرایی باید نمایندگانی ثابت در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی داشته باشند. 

 

 

استاندار همدان با اشاره به اینکه رونق بخش تولید موجب افزایش سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی بخش خصوصی می شود، اظهار داشت: حوزه  فرآوری در بخش معادن استان همدان باید مورد توجه بخش خصوصی قرار گیرد به نحوی که فعالان اقتصادی با مشارکت و سرمایه گذاری در این حوزه معادن، گردش مالی استان در زمینه صادرات را افزایش دهند.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه حضور سرمایه‌گذار بخش خصوصی همواره موجب خیر و برکت در استان همدان می شود، گفت: بانک ها با تسهیل شرایط و رفع موانع تولید و تسریع فرآیند تامین منابع مالی باید زیرساخت اولیه را فراهم کرده و همکاری بیشتری را با فعالان اقتصادی داشته باشند.

نماینده عالی دولت در استان همدان با تاکید بر لزوم حمایت از تولیدکنندگان در شرایط کنونی، افزود: رویکرد دولت به بخش خصوصی و واحدهای تولیدی کاملا حمایتی است. 

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در برنامه ‌پنج ساله توسعه کشور مصوب شده و هدف آن تسهیل فعالیت واحدهای صنعتی و تولیدی بخش خصوصی است، اظهار داشت: مصوبات این شورا باید به اقداماتی عملیاتی در راستای حمایت از تولید و صنعت منجر شود.

وی خاطرنشان کرد: مباحث شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی باید به سمت اقدامات اجرایی سوق داده شود تا مطلوب، راه گشا و یاریگر بخش خصوصی و عرصه فعالیت های تولیدی استان باشد.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه موانع موجود در مسیر تولید و صادرات باید هرچه رفع شود تا تولیدکنندگان دغدغه ای نداشته باشند، تصریح کرد: مشکلات واحدهای تولیدی در جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان نیر به صورت کارشناسی بررسی و رفع خواهد شد. 

قاسمی فرزاد با بیان اینکه برخی از واحدهای تولیدی و بنگاه های اقتصادی استان همدان که با سرمایه‌گذاری زیادی راه‌اندازی شده اند به دلیل برخی مشکلات جزئی با همه ظرفیت و توان کار نمی‌کنند  گفت: افزایش ظرفیت تولید در حوزه های کشاورزی، معدن و  صنعتی استان به طور قطع دغدغه های موجود در زمینه ایجاد اشتغال مولد و پایدار را رفع خواهد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز