مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان:

بیش از یک هزار روستایی در استان همدان آموزش های مهارتی را فرا گرفتند

۱۴۰۰/۰۸/۲۱ - ۱۲:۱۶:۵۷
کد خبر: ۱۲۵۹۹۴۵
بیش از یک هزار روستایی در استان همدان آموزش های مهارتی را فرا گرفتند
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: هزار و ۱۲۴ نفر از روستائیان استان در راستای انعقاد تفاهم نامه با بسیج سازندگی از ابتدای سال جاری تاکنون در دوره های آموزش مهارتی شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، وهب مختاران با اعلام این خبر اظهار کرد: این دوره های آموزشی با همکاری بسیج سازندگی و براساس نیاز سنجی های انجام شده در سطح مناطق روستایی استان همدان برگزار شده است.

 

وی اظهار داشت: این دوره‌های آموزشی با هدف مهارت آموزی، ارتقای سطح دانش فنی و حرفه ای و در راستای ایجاد اشتغال با استقرار تیم های سیار آموزشی در مناطق مختلف استان همدان به ویژه روستاها برگزار می شود.

 مختاران خاطرنشان کرد: برهمین اساس، آموزش مهارت‌های فنی با همکاری بسیج سازندگی تاکنون به ۹۳۸ زن و ۱۸۶ مرد در چهار خوشه خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی ارائه شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان اظهار داشت: این آموزش ها در بخشها و صنایع پوشاک، صنایع دستی و هنرهای سنتی، کشاورزی و زراعت شامل الگوسازی، برش کار لباس زنانه، مروارباف، تولید کیف چرمی، تابلو فرش، کارآفرینی، کاربر نرم افزار اداری، مشبک کار چوب، نقاش شیشه های تزئینی و کشت گلخانه های خاکی، آرماتور بند و منبت کار به مهارت آموزان ارائه می شود.

به گفته مختاران، توسعه آموزش های مهارتی متناسب با نیاز بازار و تربیت نیروی ماهر و متخصص در مناطقرشهری و روستایی از نیازهای مهم در راستای ایجاد فرصت های شغلی پایدار است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز