استاندار همدان:

نظام جمهوری اسلامی در حوزه کتاب و کتابخوانی سرمایه‌گذاری کرده است

۱۴۰۰/۰۸/۲۴ - ۱۰:۵۲:۳۸
کد خبر: ۱۲۶۱۳۳۱
نظام جمهوری اسلامی در حوزه کتاب و کتابخوانی سرمایه‌گذاری کرده است
استاندار همدان با صدور پیامی به مناسبت بیست و نهمین دوره از هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی با اهمیت به جایگاه فرهنگ به عنوان نظامی برآمده از یک انقلابی فرهنگی، در حوزه کتاب و کتابخوانی سرمایه گذاری کرده است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، در پیام علیرضا قاسمی فرزاد آمده است: از همین رو است که امروز شاهد نهادی بالنده به عنوان کتابخانه‌های عمومی در سطح کشور و به تبع آن استان همدان هستیم که خدمات بی‌شماری را در حوزه کتاب و کتابخوانی به مردم عرضه می‌کند. 

در این پیام آمده است: پرودگار در نخستین پیامش به خاتم انبیا، حضرت محمد مصطفی(ص) او را دعوت به خواندن کرد و سخن خود را به کتاب سپرد تا در اختیار بندگانش در راه رسیدن به سعادت و کمال قرار دهد، به همین دلیل است که کتاب نفس قدسی به همراه دارد که همواره یار و یاور بی منت و چشم داشت آدمی است.

قاسمی فرزاد ادامه داد: اگرچه هر روز را باید به گرامی‌داشت کتاب پرداخت اما چه روزی برتر از بزرگداشت، علامه عالی مقام، حضرت آیت‌الله سیدمحمدحسین طباطبایی، که در عمر گرانقدر خودشان لحظه‌ای از خواندن و آموختن باز نماندند و بهترین الگو برای همه ما هستند تا مطالعه و کتابخوانی را ارج نهاده و آن را در رأس زندگی خود قرار دهیم. 

استاندار همدان در این پیام افزوده است: طبق فرموده مقام معظم رهبری «امروز کتابخوانی و علم ‌آموزی، نه تنها یک وظیفه ملی، که یک واجب دینی است و توقع من از همه‌ مردم این است که کتاب و کتابخوانی را جدی بگیرند».

وی تصریح کرد: بدون تردید انس با کتاب از دوران طفولیت می‌تواند انسان‌ها را موجودی اجتماعی‌تر و همراه و همگام با رشد و توسعه تربیت کند.

قاسمی فرزاد فرا رسیدن ۲۴ آبان ماه بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار را به اهالی اندیشه و قلم، نویسندگان و خوانندگان کتاب و البته کتابداران ساعی و کوشا در مجموعه های مختلف در استان همدان تبریک گفت و آن را فرصتی برای یادآوری اهمیت کتاب در زندگی افراد و رشد جامعه دانست.

بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از بیست‌ و چهارم آبان‌ تا یکم آذر ۱۴۰۰ با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُرکنیم» در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز