عضو اسبق کمسیون پزشکی مجلس:

دسترسی و عدالت پزشکی در طرح افزایش ظرفیت پزشکی مد نظر قرار گیرد

۱۴۰۰/۱۲/۲۲ - ۱۱:۰۶:۲۸
کد خبر: ۱۳۰۹۱۳۰
دسترسی و عدالت پزشکی در طرح افزایش ظرفیت پزشکی مد نظر قرار گیرد
آریایی نژاد با بیان اینکه افزایش ظرفیت پزشکی می تواند تاثیر به سزایی در دسترسی مردم به پزشک متخصص داشته باشد،گفت: در حال حاضر اکثر متخصصین در کلان شهر های مثل تهران و اصفهان تجمع کردند این در حالی است که اکثر از شهرستان از نعمت پزشک بی بهره هستند.

نماینده مردم پیشین ملایر در خانه ملت در گفتگو با برنا با بیان اینکه عدالت پزشکی و‌توزیع پزشکان به منطقه محروم باید  در این طرح قید شود،تصریح کرد: در غیر صورت شاهد تجمع بیشتر پزشکان  در کلان شهر خواهیم بود و قطعا با  این روند مشکلات کمبود در  مناطق محروم حل نشده باقی می ماند.

عضو اسبق کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش ظرفیت پزشکی می تواند تاثیر به سزایی در دسترسی مردم به پزشک متخصص داشته باشد،گفت: در حال حاضر اکثر متخصصین در کلان شهر های مثل تهران و اصفهان تجمع کردند این در حالی است که اکثر از شهرستان از نعمت پزشک بی بهره هستند.

احمد آریایی نژاد گفت: افزایش ظرفیت پزشکی اتفاق مبارک و‌خوبی است اما باید در طرح به دو مولفه بسیار مهم عدالت ونیاز مناطق مختلف به پزشک مد نظر قرار گیرد به عبارت دیگر باید برای اجرای بهتر این طرح کار کارشناسی شده انجام گیرد.

وی با بیان اینکه عدالت پزشکی و‌توزیع پزشکان به منطقه محروم باید  در این طرح قید شود،تصریح کرد: در غیر صورت شاهد تجمع بیشتر پزشکان  در کلان شهر خواهیم بود و قطعا با  این روند مشکلات کمبود  در  مناطق محروم حل نشده باقی می ماند.

نماینده اسبق مردم ملایر در خانه ملت گفت: پزشک فقط درمان گر نیست ،بلکه باید از علم خود برای پیشگیری بیماری ها استفاده که گویا این مهم در کشور ما فراموش شده است.

آریایی نژاد با اشاره وضعیت معیشت پزشکان،عنوان کرد: لازم است در کنار  سیاست های افزایش ظرفیت پزشکی به بحث معشیتی پزشکان هم توجه شود؛ در واقع زمانی یک پزشک دغدغه مالی نداشته باشد  می تواند به مناطق محروم عزیمت کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز