احمد جمشیدیان در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

اسکوچیچ باید از این برهه سخت عبور کند/ الان نباید سپاهان را قضاوت کرد/ فکری می‌تواند برای استقلال جام‌آوری کند

۱۳۹۹/۰۸/۲۶ - ۰۵:۰۶:۱۴
کد خبر: ۱۰۸۸۰۹۱
اسکوچیچ باید از این برهه سخت عبور کند/ الان نباید سپاهان را قضاوت کرد/ فکری می‌تواند برای استقلال جام‌آوری کند
بازیکن اسبق تیم‌های استقلال و سپاهان اعتقاد دارد سه، چهار تیمی که پارسال مدعی بودند امسال هم مدعی قهرمانی هستند.

احمد جمشیدیان، بازیکن اسبق تیم‌های استقلال و سپاهان، درخصوص شرایط سپاهان در لیگ بیستم  به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: من فکر می‌کنم تقریبا می‌توان گفت تیم‌ها در هفته اول سعی می‌کنند با آنچه که تفکرات‌شان است پیش بروند. ممکن است با توجه به بازی‌های دوستانه سپاهان و بازی اول مقابل گل‌گهر که نتیجه خوبی رقم نخورد ممکن است تغییراتی در این تیم برای بازی با آلومینیوم اراک داده شود. اولین بازی لیگ برای سپاهان با هدایت محرم نویدکیا بود و من فکر می‌کنم زمان می‌برد تا محرم آشنا شود، علی مرزبان هم تازه اضافه شده و تاثیر خودش را خواهد گذاشت. خیلی زود است در مورد تیم‌هایی که هفته اول را از دست دادند یا حتی هفته اول را با یک برد خوب پشت سر گذاشتند صحبت کنیم. با توجه به بازی‌هایی که از هفته اول دیدم احساس می‌کنم همان مدعیان قدیمی و چهار، پنج تیمی که سال گذشته جزو مدعیان بودند امسال هم بتوانند جزو مدعیان لیگ باشند.

او درخصوص تیم ملی با شکل و شمایل جدیدش در کادر فنی و همچنین تغییراتی در ترکیبش ادامه داد: فکر می‌کنم در بین تیم‌هایی که جزو 40 تیم رنگینگ فیفا هستند و جزو تیم‌های خوب محسوب می‌شوند و ما که در رنکینگ آسیا دوم هستیم در 10 سال اخیر تقریبا می‌توان گفت ضعیف‌ترین بازی‌های دوستانه را پشت سر گذاشتیم. بازی‌های دوستانه‌ای که انجام می‌دهیم کیفیت خوبی ندارند و نه با تیم‌های خوب می‌توانیم بازی کنیم به دلایلی که فدراسیون درگیر آن است ما نمی ‌توانیم میزبانی بگیریم. خیلی از تیم‌ها شاید به ایران نیایند تا با ما بازی کنند، یک مقدار بحث مسافت است و هزینه‌هایی که وجود دارد و بقیه‌اش هم به بحث‌های دیگر مربوط می‌شود. البته فکر نمی‌کنم بازی‌های دوستانه ملاک باشد. 

بازیکن اسبق تیم ملی در همین رابطه گفت: اسکوچیچ در برهه‌ای تیم ملی را تحویل گرفته که بسیار وضعیت سخت است. ما الان در مرحله مقدماتی در یک گروه نسبتا آسان خیلی شرایط‌مان خوب نیست و اسکوچیچ نیاز دارد که از این مرحله عبور کند، از طرفی بحث کرونا پیش آمده و در یک‌سال اخیر تیم ملی فقط دو بازی دوستانه با تیم‌های متوسط را پشت سر گذاشته. اسکوچیچ می‌خواهد تغییراتی را ایجاد کند و با دعوت از 42 بازیکن در دو اردو این موضوع را نشان داد اما این تغییرات با دو بازی دوستانه و پنج روز اردو اعمال نمی‌شود. اگر به خاطر کرونا قرار شد که لیگ تعطیل شود باید فدراسیون تصمیم بگیرد و تیم ملی را قرنطینه کند و دو، سه هفته تیم ملی را به همراه بازیکنانش در اختیار اسکوچیچ قرار دهد تا او بتواند با تمریناتی که می‌دهد تغییرات را ایجاد کند. 

جمشیدیان که زمانی برای استقلال بازی می‌کرد در خصوص شرایط این تیم افزود: استقلال همچنان از تغیرات مدیریتی رنج می‌برد و امسال هم که پنجره‌شان بسته شد. بزرگترین تغییری که محمود فکری ایجاد کرد این است که این حس را به بازیکنان القا کرده که بهانه‌جویی نکنید. هفته اول پنجره بسته بود اما فکری بهانه‌ای نگرفت و با همان بازیکنانی که داشت تیم را به زمین فرستاد. در کل فکری 12 بازیکن در اختیار داشت و بقیه بازیکنان جوان تیم بودند اما رفت و بدون اینکه اشاره‌ای به پنجره بسته کند ایستاد. او به بازیکنانش این موضوع را یادآور شد که اینجا باشگاه استقلال است و هواداران زیادی دارد. او با روحیه و عزت نفسی که به بازیکنانش داد به نظر من توانست سه امتیاز اول را دشت کند. من فصل خوبی را برای استقلال پیش‌بینی می‌کنم هرچند که هنوز هم با قهرمانی فاصله دارد اما فکر می‌کنم این فرصت در اختیار فکری باشد که بتواند سبک و سیاق جدیدی را در این تیم دنبال کند و او پتانسیل جام‌آوری برای استقلال را دارد. 3/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز