علی اشکانی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

کار بنا قابل تقدیر است/ مطمئنم همه فرنگی کاران شایستگی سکوی المپیک را دارند

۱۴۰۰/۰۴/۱۳ - ۰۵:۲۴:۳۳
کد خبر: ۱۲۰۱۵۱۴
کار بنا قابل تقدیر است/ مطمئنم همه فرنگی کاران شایستگی سکوی المپیک را دارند
سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی گفت: مطمئنم همه فرنگی کاران شایستگی سکوی المپیک را دارند.

علی اشکانی، سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی ایران، درباره ارزیابی خود از عملکرد ملی‌پوشان در المپیک توکیو در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: خوشبختانه آنچه که پر واضح است تیم مدتهاست در شرایط مناسبی در حال تمرین است. مدتی هم است که هر 5 نماینده اعزامی تکلیف حضورشان در توکیو مشخص شده است. موضوعی که باعث هدفمندتر شدن تمرینات و سایر موارد خواهد شد. ایران این دوره در کشتی فرنگی 5 کشتی گیر دارد که از دید من هر 5 ملی پوش ما هم توانایی و هم شایستگی سکوی المپیک را دارند.

او ادامه داد: در وزن 60 کیلو گرم علیرضا نجاتی را داریم که بازیکن بسیار باتجربه و مستعدی است و قطعا یکی از شانس های اصلی ما در کسب مدال خواهد بود. این فرنگی کار پیش از این مقام سومی جهان را به دست آورده و بنابراین می‌توان روی مدال آوری او حساب ویژه‌ای باز کرد. در وزن 67 کیلوگرم محمدرضا گرایی را داریم، کشتی گیری که برای آن برنامه ریزی شده و قبلا هم در بازی های آسیایی نشان داده است که قدر فرصت ها را می داند و بر اساس برنامه پیش می رود. محمدعلی گرایی نماینده 77 کیلوگرم تیم ملی هم به همین شکل شرایط مناسبی برای مدال آوری دارد.

اشکانی اضافه کرد: محمدهادی ساروی جزو فرنگی کاران جوان ولی در عین حال بسیار با انگیزه و با استعداد است و قطعا با این روند می تواند دو المپیک دیگر را هم تجربه کند. امین میرزازاده، نماینده سنگین وزن کشورمان هم کشتی گیر خوبی است و به شخصه به موفقیت هر 5 نفر آنها در المپیک خوشبین هستم.

کارشناس کشتی فرنگی با اشاره به تشویق دلاری فرنگی کاران توسط محمد بنا خاطرنشان کرد: کار بنا به عنوان سرمربی و البته پدر معنوی تیم قابل تقدیر است. اصولا این اتفاق ها و سرزدن ها به تیم های ملی در آستانه المپیک روش معمولی است که هر دوره تکرار می شود اما از دید من که خودم هم المپیک را تجربه کردم و هم این روزها معتقدم علیرضا دبیر به عنوان رییس فدراسیون باید همه این مسائل را ویژه مدیریت کند.

اشکانی گفت: هفته گذشته حیدری به تیم کشتی آزاد سر می زند و پاداش می دهد که کار خوبی است ولی نباید بین تیم ها دلخوری و احساس دیده نشدن رخ بدهد. قطعا این دلخوری هایی که شاید هم کوچک به نظر برسد از نظر روحی روی تیم تاثیر منفی خواهد داشت. خاطرم است زمانی که در تیم ملی بودم همین اتفاق برای من رخ داد و کفش های خارجی را به عنوان هدیه به بچه ها دادند که برای من به طور عجیبی 6 شماره بزرگتر از پای خودم بود این در حالی بود که مابقی کاملا اندازه و خوب بود و باعث دلخوری شد اما نباید مجددا اتفاقات گذشته تکرار شود. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز