اکبر احدی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

جامعه بوکس انتظار کسب مدال در المپیک را دارد/ نبود تماشاگران به سود ورزشکاران است

۱۴۰۰/۰۴/۲۲ - ۲۳:۳۰:۴۰
کد خبر: ۱۲۰۶۳۸۱
جامعه بوکس انتظار کسب مدال در المپیک را دارد/ نبود تماشاگران به سود ورزشکاران است
سرمربی سابق تیم ملی بوکس گفت: جامعه بوکس انتظار کسب مدال در المپیک توکیو را دارد.

اکبر احدی سرمربی سابق تیم ملی بوکس، درباره آخرین وضعیت تیم ملی برای حضور در سی و دومین دوره بازی‌های المپیک توکیو در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: هر دو نماینده انتخاب شده برای حضور در المپیک بازیکنان با استعدادی هستند، قابلیت خوبی دارند و این را اخیرا در مسابقات قهرمانی آسیا نشان دادند. در مجموع این دو بوکسور هم در رقابت های گزینشی و هم در مسابقات آسیایی ثابت کردند که می توانند در المپیک هم مبارزات خوبی را داشته باشند. جامعه بوکس بسیار امیدوار است که پس از این همه دوره که هیچ مدالی برای ما به همراه نداشت این دوره شاهد مدال آوری رشته بوکس در المپیک باشیم. به ویژه در وزن 75 کیلوگرم شاهین موسوی یکی از امیدهای جدی ما در کسب مدال به شمار می رود.

او با اشاره به رقبای ایران در المپیک توکیو گفت: حریفان ایران در بازی ها مدتی است که مشخص شده اما از دید من همه کشورهای حاضر در مسابقات با تمام آمادگی خواهند آمد حتی هر دو المپین ما، پس چندان فرقی ندارد که مقابل چه حریفی باشیم. باید اهداف خودمان را دنبال کنیم اینکه با نماینده روسیه مبارزه داریم یا کوبا و یا هر تیم دیگر فرقی ندارد.

احدی درخصوص نبود تماشاگران در این دوره از بازی‌ها خاطرنشان کرد: حضور تماشاچی در هر رویداد ورزشی علاوه بر ایجاد هیجان برای ورزشکاران بسیار استرس زا است. قطعا این دوره این اتفاق از نظر عملکرد روی ورزشکاران ما تاثیرات مثبتی را خواهد داشت چرا که در کمال آرامش می‌توانند بازی کنند اما بدون تردید این موضوع برای دوستداران ورزش و بازی های المپیک سخت خواهد شد.

کارشناس بوکس در پاسخ به این پرسش که چرا در یک دوره بوکس در بازی‌ها خوب ظاهر می‌شود و در دوره‌ای هم شاهد افت این رشته هستیم؟ گفت: همه چیز بستگی به اهداف فدراسیون دارد. این دوره همه چیز متفاوت است. به یاد دارم در المپیک ریو که من به همراه احسان روزبهانی تنها نماینده ایران در المپیک حاضر شدیم حمایتی قبل از مسابقات از ما نشد. نه اردوی مشترکی داشتیم، نه حقوقی پرداخت می شد. به کل می توانم بگویم در بی توجه ای کامل راهی مسابقات شدیم گویا که فدراسیون فقط به دنبال این بود بوکس هم در المپیک باشد اما این دوره همه چیز متفاوت است و خوشبختانه تیم آنطور که فدراسیون اعلام می کند چند مرحله اردو در کیش داشته، اردوی مشترک با کشورهای خارجی، حضور در مسابقات قهرمانی آسیا، داشتن حقوق ماهیانه و ... همه از جمله اقدامات مهمی است که این دوره برای تیم در نظر گرفته شده است. بنابراین پاسخ این سوال کاملا روشن است. الان جامعه بوکس با نگاه به این امکانات انتظار مدال از المپین ها دارد که با توجه به پتانسیل خوب بوکسورها این اتفاق هم خیلی دور از ذهن نیست و ما هم برای محقق شدن آن دعا می کنیم. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز