حسن جعفرزاده:

تیم ملی فوتبال ایران نماد اتحاد ملی است

۱۴۰۰/۰۸/۲۵ - ۰۸:۵۰:۰۹
کد خبر: ۱۲۶۱۷۳۷
تیم ملی فوتبال ایران نماد اتحاد ملی است
رئیس هیات فوتبال خراسان شمالی توسعه و طرح استعدادیابی فدراسیون فوتبال را مطلوب ارزیابی کرد.

به گزارش برنا، حسن جعفرزاده در ابتدا پیرامون وضعیت فوتبال در استان خراسان شمالی گفت: هدف اصلی هیئت فوتبال استان خراسان شمالی توسعه فوتبال و فوتسال است برای همین از چند سال قبل برنامه ای کامل و مدون طرح ریزی شد تا بتوانیم طبق آن به باشگاه های فعال، مجوزهای لازم جهت برگزاری مدارس فوتبال را بدهیم و با توجه به همین برنامه در سطح استان لیگ های منظمی در رده های سنی ۸ تا ۱۰ سال و ۱۰ تا ۱۲ سال برگزار ‌کنیم.

در همین راستا با گسترش و توجه عمومی به مسئله فوتبال در سطح استان شاهد برگزاری لیگ های فوتبال و فوتسال در رده های سنی مختلف هستیم و توانسته ایم روند مطلوبی را به وجود بیاوریم.  البته به دلیل شروع  و شیوع کرونا و تعطیلی سالن های سرپوشیده بازیهای فوتسال ما به تعویق افتاد اما پس از کاهش آمارابتلا به این بیماری و تغییر رنگ بندی استان ها در زمینه کرونا توانستیم بازی های معوقه را از سر بگیریم. هیئت فوتبال استان خراسان شمالی در زمینه برگزاری کلاسهای داوری و مربیگری هم توانسته با جدیت و نظم تمامی کلاس ها و دوره های اعلام شده را برگزار کند.

جعفرزاده در رابطه با وضعیت این روزهای تیم ملی ادامه داد: پس از جدایی مارک ویلموتس و دو باخت غیر منتظره شرایط بدی را تجربه کردیم کار صعودمان سخت شده بود در همین گیر و دار  کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبانی بازی ها را به کشور بحرین داد که همین عدم میزبانی، کارتیم ملی فوتبال ایران را دو چندان سخت کرد. به دلیل نتایج کسب شده در دور رفت آن بازی ها امتیازها به گونه ای شده بود که ما برای صعود باید درهر چهار بازی باقیمانده را پیروز می شدیم و همین اجبار در پیروزی استرس کار را بالا برده بود.

اما وقتی آقای عزیزی خادم شخصا نسبت به وضعیت و مراحل آماده سازی تیم ملی فوتبال ورود کردند و کار را دست گرفتند، این امکان به وجود آمد تا تیم ملی فوتبال ایران با کم‌ترین دغدغه به مصاف رقبا برود، حمایت و پشتیبانی جدی آقای عزیزی خادم و بدنه فدراسیون فوتبال و همدلی همکارانشان نتیجه داد و تیم ملی توانست با پیروزی مقابله حریفان سرسختی مانند بحرین و عراق به مرحله بعد صعود کند. تیم ملی فوتبال ایران نماد اتحاد ملی است و نقطه مشترک همه قومیت های ایران. این تیم متعلق به تک تک آحاد ملت ایران است. وقتی حال تیم ملی فوتبال خوب باشد حال مردم فوتبالدوست ایران نیز خوب است.  این روزها وضعیت تیم ملی بسیار مطلوب است در مسابقات مقدماتی صعود به جام جهانی توانستیم با ۱۳ امتیاز صدرنشین گروه باشیم، گروهی که کره جنوبی در آن حضور دارد و به نظر من تیم ملی فوتبال توانسته ۸۰ درصد راه صعود به جام جهانی قطر هموار کند و اگر در بازی مقابل سوریه بتوانیم با پیروزی از زمین خارج شویم بلیط جام جهانی در جیب مان خواهد بود.

جعفرزاده در رابطه با وضعیت فوتسال و فوتبال بانوان افزود: فوتسال ما دارای یک برند جهانی است و جزء تیم‌های بسیار خوب جهان است در مسابقات اخیر جام جهانی ما مقابل قزاقستان اسیر غافلگیری شدیم و اگر این اتفاق نبود باز هم می‌توانستیم جز ۴ تیم برتر جهان باشیم در فوتبال بانوان هم دیدید که دختران شایسته ایران با تلاشی مثال زدنی از گروه شان بالا آمدند و برای اولین بار به مسابقات جام ملتهای بانوان صعود کردند و حالا آماده مسابقات دی ماه درهند می شوند خدا را شکر می کنیم که فدراسیون فوتبال نگاه عادلانه به بخش بانوان دارد و برای مثال سفر به ازبکستان که با پرواز اختصاصی انجام شد که نشان دهنده توجه ویژه فدراسیون فوتبال به بخش بانوان است همین توجه ها و نتایج در نهایت منجربه صدرنشینی فوتبال ایران در رنکینگ تیم های آسیایی شده که نوید روزهای خوب را می دهد.

جعفرزاده درمورد طدح استعدادیابی فدراسیون افزود: طرح استعدادیابی فدراسیون با پیشنهاد شخص آقای عزیزی خادم راه اندازی شد و با تلاش کمیته جوانان به ریاست آقای دکتر ماجدی در مراکز استانها در حال اجرا است. یک طرح بسیار خوب و مناسب است این طرح کمک می کند تیم ملی فوتبال دارای پشتوانه های مناسبی در رده های سنی باشد و به مرور، منشاء اثرات مطلوبی در فوتبال ایران خواهد بود.

این طرح  در رده سنی ۱۶ سال انجام شد و حالا در حال پایش رده سنی ۱۹ سال هستیم قرار است در راستای نگاه عادلانه فدراسیون به تمام بخش‌های فوتبال و طبق دستورالعملی که اعلام شده شاهد استعداد یابی در بخش بانوان هم باشیم جا دارد فدراسیون فوتبال تشکر کنیم که تمامی هزینه ها مربوط به این طرح را تقبل کرده است تا هیئت های استانی در این زمینه دچار مشکل نشوند.

جعفرزاده در پایان پیرامون جلسه های  کمیته استانها افزود:  در مورد کمیته استانها ما دو جلسه در تیر ماه و مهر ماه سال جاری داشتیم که آقای حیدری به عنوان رئیس این کمیته پیگیر وضعیت استان‌ها بودند و بحث هایی مانند مشکلات موجود در هیئت های استانی، حق عضویت ها، خروج از استان ها در این کمیته مطرح شد. از دیگر برنامه‌های کمیته امور استانها می‌توان به پیگیری کمک های فدراسیون به استان‌ها، تدوین اساسنامه جدید استان ها، آیین نامه مربوط به کمیته استانها و بررسی جدول ارزیابی هیئت‌های استانی اشاره کرد و قرار است با درایت پیگیری آقای حیدری در آذر ماه جلسه جامع با حضور روسای هیئت ها داشته باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز