از نگرانی‌ها برای حذف تا جشن صعود زودهنگام؛

گلادیاتورهای وطنی آماده حضور در ششمین جام جهانی/ سرمربی کُروات ورق را عوض کرد

۱۴۰۰/۰۸/۲۶ - ۲۳:۰۱:۰۲
کد خبر: ۱۲۶۲۴۴۷
گلادیاتورهای وطنی آماده حضور در ششمین جام جهانی/ سرمربی کُروات ورق را عوض کرد
تیم ملی ایران در آستانه صعود به جام جهانی قرار دارد تا مردم فوتبالدوست کشورمان برای ششمین بار طعم شیرین حضور در بزرگترین اتفاق فوتبالی دنیا را بچشند.

به گزارش برنا؛ شاگران اسکوچیچ در شرایطی در آستانه صعود به جام جهانی قرار گرفته‌اند که در این دوره از رقابتها، یکی از کم استرسترین صعودها را به بزرگترین فستیوال فوتبالی جهان را پیش‌رو داشته و شاید از مدت‌ها قبل خیال‌مان بابت حضور دوباره در جام جهانی تا حدود بسیار زیادی راحت بود. در حال حاضر در شرایطی تقریبا 90 درصد از مسیر حضور در جام جهانی را طی کرده‌ایم که دو پیروزی اخیر تیم ملی و کسب 6 امتیاز پس از تساوی پرحرف و حدیثی که برابر کره جنوبی در تهران کسب کردیم، اتفاق مهمی برای تیم ملی محسوب می‌شد تا حالا  برای فوتبال ما بلیت سفر به قطر در دسترس‌تر از قبل باشد. این در حالی است که 3 بازی از 4 دیدار باقی مانده ایران در مسیر حضور در جام جهانی، در تهران برگزار می‌شود و این فرصت برای ما ایجاد شده که با موفقیت در بازی بعدی‌مان در تهران برابر عراق، جشن صعود به جام جهانی را در استادیوم آزادی برگزار کنیم.

خیال نسبتا راحت برای تیم ملی ایران در راه حضور در جام جهانی در شرایطی ایجاد شده است که در دور  انتخابی قبل در دور گروهی کار برای تیم ملی گره خورده بود و اما و اگرهایی برای حضور در دور بعدی برای ایران به وجود آمده بود اما وقتی در بحرین 4 پیروزی متوالی را برابر حریفان کسب کردیم، بارقه‌های امید برای بازگشت تیم ملی به روزهای اوج در دل فوتبالی‌های ایران زنده شد و حالا در آستانه صعود کم دردسر و کم استرس قرار گرفته ایم.

تیم ملی این روزها در شرایطی کم کم خود را برای برپایی جشن صعود آماده می کند که عوامل مختلفی دست به دست هم داد تا وضعیت و شرایط خوبی را برای حضور در جام جهانی در پیش داشته باشیم. قرعه مناسبی که در قرعه کشی گروه بندی اخیر نصیب مان شد از یک سو و چیدمان و ارنج مناسب و شرایط فنی مطلوب تیم ملی و حضور سرمربی چون اسکوچیچ از سوی دیگر روند رو به رشدی را برای شرایط فنی و روحی- روانی تیم ملی ایجاد کرد تا با در اختیار داشتن فاکتورهایی از این دست بتوانیم شرایط لازم برای صعود به جام جهانی را به دست آورده و از حالا ایران را در زمره مسافران قطعی قطر بشماریم تا تیمی که در مرحله  قبلی خیلی‌ها حذف شده زودهنگام و غایب بزرگ جام جهانی تلقی می‌کردند را با اقتدار در صدر جدول ببینیم.

801

در چنین شرایط شاید اگر سرمربی غیر از اسکوچیچ را روی صندلی داغ تیم ملی داشتیم، بازار تعریف و تمجیدهای آن چنانی بین مردم، رسانهها و کارشناسان و اهالی فوتبال حسابی رونق داشت اما سرمربی کروات تیم ملی که کارنامه درخشان و جالبی را در مدت حضورش در نیمکت تیم ملی را از خود ارائه کرده، توانمندی‌های خود را بدون حمایت های خاص به فوتبال ایران نشان داده تا در آستانه ششمین حضور در جام جهانی او سهم  مهمی را در ثبت این اتفاق ویژه برای فوتبال ایران داشته باشد.

اگرچه در یکی، دو هفته اخیر چالش ایجاد شده بین مهدی طارمی و اسکوچیچ فضای فوتبالی و بعضا رسانه‌ای ما را ملتهب کرد اما بدون جانبداری خاص در این ماجرا، مهمترین موضوعی که در این اتفاق رقم خورد این بود که سرمربی که باید در مسائل فنی حرف و آخر را بزند، با مسئولیت خودش این تصمیم مهم را گرفت تا کم کم ریشه معضلی به نام بازیکن سالاری از فوتبال ایران رخت بربسته و جایگاه افراد در هر پست و مقامی که هستند بهتر و بیشتر نمود پیدا کند.

تیم ملی با درخشش ستاره های  درخشانی مثل وحید امیری، احمد نورالهی، محمدحسین کنعانی‌زادگان و.... که مثل یک سرباز در خدمت تیم ملی هستند و درخشش مهره‌های چون سردار آزمون، علیرضا جهانبخش، علی قلی‌زاده و... که مردان تاثیرگذار محسوب می‌شوند و حضور مربیانی چون اسکوچیچ، وحید هاشمیان، کریم باقری و...یک گام تا جام جهانی فاصله دارند تا با نهایی شدن این اتفاق مهم در فوتبال فضای پرشور و شادی را برای مردم ورزش دوست و فوتبال دوست ایران ایجاد کنند و باز هم نام و آوازه ایران را در قله ای به جام جهانی بشویم.

انتهای پیام/ 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز